Maar op welke feiten basseer jij dat de politiewoordvoerder regelmatig fouten maakt?? Ook weleens nagedacht dat op het moment zij een persbericht verspreiden, zij niet alle informatie hebben? Of dat zij het persbericht verstrekken en de media deze aanpast naar hun stijl en daarbij fouten maken?
Niet te vergeten dat ze soms bepaalde informatie niet kunnen verstrekken in het belang van het onderzoek... Dat laatste is iets wat veel mensen niet willen begrijpen. Tegenwoordig wil iedereen maar meteen alles weten. De politie zou juist wat vaker dingen stil moeten houden.
Hebben zij niet alle informatie niet, moeten zij dat vermelden. De feiten van een politiewoordvoerder moeten naar mijn mening altijd kloppen. Als de informatie van een politiewoordvoerder al niet meer klopt, welke informatie is dan nog zeker?
Als voorbeeld: Zo heb ik ook wel eens een woordvoerder aan de lijn gehad die mij kon bevestigen dat er inderdaad een
lijk in een
bos was aangetroffen, en mij verzocht even terughoudend te zijn i.v.m. mogelijke familie van het slachtoffer e.d. Prima, begrijpelijk, gedaan, maar als je dan vervolgens als woordvoerder anderhalf uur later een tweet de lucht inslingerd dat er in een
weiland een
lichaamsdeel is gevonden... Tja, dan mag je van geluk spreken dat er op dat moment even naar het verzoek is geluisterd en de vinding nog niet op het moment dat ik erachter kwam bij de ''grote'' media bekend was. Want die hadden waarschijnlijk gelijk gepubliceerd. En corrigeer dan maar eens achteraf...
Vertel dan als woordvoerder dat er inderdaad onderzoek bezig is, waarover kan nog niet gezegd worden, en dat ze terugbellen op het moment dat er meer bekend is... Foute informatie zoals hierboven is niemand bij gebaat