beide beweringen is niet waar,
A, een oudere zwaailamp/ledlamp kan goedgekeurd zijn alleen heeft de goedkeuring niet op de lamp staan omdat dit ten tijde van de montage niet de regel was derhalve mag men volstaan met een type goedkeuring waarvan een certificaat voldoende is
B, een lamp mag wel duaal zijn echter hij mag onder geen omstandigheid een kleurverschil opleveren bij het flitspatroon. Dat wil zeggen dat de kleurechtheid moet zijn gewaarborgd en dat kunnen de meeste led's nog niet, er is altijd een "kleurverloop" in meer kleurige LED's.
De brochure van HONAC is leuk, alleen geen enkele ondersteuning voor vanuit de regelgeving, zo ook niet voor de Wiegel of welke brochure ook. Houd rekening met het feit dat het verkoop brochure's zijn en ze allemaal spreken over voldoen aan de keuring, niet over hoe een lamp moet voldoen. Er is nog geen enkele brochure waarin de regelgeving wordt beschreven door de producenten. Hier ben ik op de harde manier achter gekomen toen ik mijn voertuigen wilde laten voldoen aan de nieuwe richtlijnen. Toen heb ik maar van 1 producent het eerlijke antwoord gekregen.
Overigens, betekende dat ook dat deze mij geen sluitende oplossing kon geven.