EHBO Post (Container) Kennemerland

Auteur Topic: EHBO Post (Container) Kennemerland  (gelezen 17465 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #30 Gepost op: 22 mei 2013, 08:11:23
Zolang er bereidheid is om te betalen voor commerciele bedrijven is er toch geen enkel probleem?
Als ik een brandweerauto koop en mensen in dienst neem kan ik toch ook niet gaan mopperen dat de gemeente concurrentievervalsing pleegt?
CN NRK


helm

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 22 mei 2013, 08:15:44
Op zich mooie afspraken, al is het enigszins dubieus of overheidsmiddelen gebruikt moeten worden voor dit soort doeleinden. Niets ten nadele van het Rode Kruis, maar dit leidt tot op zekere hoogte voor een oneerlijke concurrentiepositie.

Hebben wij het hier al eens gehad over de oneerlijke concurrentiepositie met BHV trainingen door de brandweer?


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #32 Gepost op: 22 mei 2013, 18:00:56
Beste forum leden,

Na al het lezen van 't commetaar/meningen/discussies... Mijn reactie: Men moet zich meer verdiepen in het Nederlandse + Rode Kruis. Men gist/verzind & bedenkt alleen maar! Zonde van alle moeite.. Nutteloos discussies voor een promotie onderwerp EHBO Post Container Kennemerland
Ofschoon die container er prima uit ziet, mogen er best wat kritische vragen bij gesteld worden. Die worden op de site niet beantwoord. Daarnaast ben ik goed op de hoogte van hoe het Rode Kruis werkt en in elkaar zit. Op sommige plaatsen in Nederland kun je vraagtekens hebben bij de manier waarop het Rode Kruis zich in de markt positioneert. Er is een zekere overlap tussen de 'semi-commerciele' evenementenhulp van het Rode Kruis en de samenwerking met de overheid tav rampenhulpverlening en SIGMA. Dat is niet per definitie slecht, maar niet altijd even 'eerlijk' voor de andere partijen in de markt.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #33 Gepost op: 22 mei 2013, 18:04:08
Ofschoon die container er prima uit ziet, mogen er best wat kritische vragen bij gesteld worden. Die worden op de site niet beantwoord. Daarnaast ben ik goed op de hoogte van hoe het Rode Kruis werkt en in elkaar zit. Op sommige plaatsen in Nederland kun je vraagtekens hebben bij de manier waarop het Rode Kruis zich in de markt positioneert. Er is een zekere overlap tussen de 'semi-commerciele' evenementenhulp van het Rode Kruis en de samenwerking met de overheid tav rampenhulpverlening en SIGMA. Dat is niet per definitie slecht, maar niet altijd even 'eerlijk' voor de andere partijen in de markt.

Als de brandweer mijn verhuiscontainer ook wil vervoeren tegen een vriendenprijsje zal ik geen kritische vragen stellen.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #34 Gepost op: 22 mei 2013, 18:07:37
Ofschoon die container er prima uit ziet, mogen er best wat kritische vragen bij gesteld worden. Die worden op de site niet beantwoord. Daarnaast ben ik goed op de hoogte van hoe het Rode Kruis werkt en in elkaar zit. Op sommige plaatsen in Nederland kun je vraagtekens hebben bij de manier waarop het Rode Kruis zich in de markt positioneert. Er is een zekere overlap tussen de 'semi-commerciele' evenementenhulp van het Rode Kruis en de samenwerking met de overheid tav rampenhulpverlening en SIGMA. Dat is niet per definitie slecht, maar niet altijd even 'eerlijk' voor de andere partijen in de markt.

Ach ja, net zo eerlijk als een commerciële partij waarvan de directeur/eigenaar ook werkt bij een ambulancedienst en OvDG is en aan de buurregio ambulances en ALS zorg verhuurt op verzoek van het GHOR... ;) Maar je hebt zeker een punt.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #35 Gepost op: 22 mei 2013, 18:09:37
Ach ja, net zo eerlijk als een commerciële partij waarvan de directeur/eigenaar ook werkt bij een ambulancedienst en OvDG is en aan de buurregio ambulances en ALS zorg verhuurt op verzoek van het GHOR... ;) Maar je hebt zeker een punt.

RemRoof

Jullie hebben allebei een heel goed punt. Het kan allebei niet.


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #36 Gepost op: 22 mei 2013, 18:13:58
Ach ja, net zo eerlijk als een commerciële partij waarvan de directeur/eigenaar ook werkt bij een ambulancedienst en OvDG is en aan de buurregio ambulances en ALS zorg verhuurt op verzoek van het GHOR... ;) Maar je hebt zeker een punt.

RemRoof
Dat is minstens zo dubieus en een punt waar zeker meer toezicht op zou moeten komen.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #37 Gepost op: 22 mei 2013, 20:39:56
GHOR MWB heeft dan weer iets soortgelijks wat wel erg mooi werkt.
De mobiele EHBO unit: http://www.ghormwb.nl/nl-NL/Proactie-en-Preventie/Mobiele-EHBO-unit

ding is van de GHOR, maar alle evenementen organisatoren kunnen hem gratis gebruiken, moet alleen zelf de EHBO'ers regelen. Kan dus door iedere organisator gebruikt worden, ongeacht welke commerciële of vrijwillige hulpverleners hij inhuurt.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #38 Gepost op: 22 mei 2013, 22:19:01
GHOR MWB heeft dan weer iets soortgelijks wat wel erg mooi werkt.
De mobiele EHBO unit: http://www.ghormwb.nl/nl-NL/Proactie-en-Preventie/Mobiele-EHBO-unit

ding is van de GHOR, maar alle evenementen organisatoren kunnen hem gratis gebruiken, moet alleen zelf de EHBO'ers regelen. Kan dus door iedere organisator gebruikt worden, ongeacht welke commerciële of vrijwillige hulpverleners hij inhuurt.

En dat is ook raar. Sponsoring van een evenementenorganisator door het GHOR, betaald uit belastingcenten :o

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #39 Gepost op: 22 mei 2013, 22:35:34
overigens betwijfel ik of de collectegelden en andere inkomsten van het NRK naar de evenementenhulp gaan, ik denk dat het eerder anders om is.
Bovendien is Evenementenhulp een vorm van voortgezette training voor vrijwilligers die voorbereid op optreden bij noodsituaties. Evenementenhulp bereidt ons ook voor op de Noodhulp, zij het nou GE of O&V.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis