EHBO Post (Container) Kennemerland

Auteur Topic: EHBO Post (Container) Kennemerland  (gelezen 17472 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

lac_mich

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Gepost op: 17 mei 2013, 22:34:38
Regionale Evenementenhulp Kennemerland is in het bezit van een hulpverlenings container, een eerste hulppost (Haak Arm Bak kortweg= HAB) Deze HAB kan op de diverse grote evenmenten worden ingezet als EHBO post. Er zijn 4 behandelplekken, de HAB is van alle volledig ingericht met o.a.:

- Airco
- Verwarming
- Handewas unit met apart watercircuit
- Brancards
- AED (hopen deze binnenkort vast in de HAB te krijgen)
- voor tent
- Verlichting
- Mobilofoon
- Omgevingsverlichting
- Enz. Enz.

HAB kan aan de doormiddel van een stroomkabel aan de walspanning gelegd worden. Ook kan hij op aggregaat draaien en zelf voor zijn stroombehoeft zorgen. Uiteraard is er ook voor de interne mens gezorgd. Tevens zal hij ook geschikt worden gemaakt om de HAB als actiecentrum te kunnen inzetten.

De ombouw wordt/is volledig door onze TD(Technische Dienst) gedaan. De ombouw gaat zijn 2e fase in. (Inrichting binnenkant)

EHBO Container NRK 36.161


Trell tent 36.162


Bron www.noodhulpkennemerland.nl


Met vriendelijke Groet,  Michel..


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2013, 23:00:31
`Mag het Rode Kruis ook de Ambu gele kleur en Biza striping voeren? Of is dat alleen voor de bak gedaan?

Niet dat ik het slecht vind of iets, maar ik ken deze samenstelling nog niet. Ik ken alleen de witte bussen met de rode schuine striping.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2013, 23:08:23
Mooi initiatief waarbij ik een aantal vragen heb:
Waar staat deze container als jullie hem niet gebruiken?
Hoe is het transport geregeld?
Wie betaald het transport?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2013, 23:09:21
Mooi initiatief waarbij ik een aantal vragen heb:
Waar staat deze container als jullie hem niet gebruiken?
Hoe is het transport geregeld?
Wie betaald het transport?

Het lijkt erop dat de Brandweer het transport doet. Tenminste dat leid ik af van de foto
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2013, 23:12:55
Dat lijkt mij ook maar ik vraag me dan af hoe het zit als de container geplaatst wordt bij een commercieel evenement. Concurrentievervalsing ligt op de loer.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2013, 23:14:17
Dat lijkt mij ook maar ik vraag me dan af hoe het zit als de container geplaatst wordt bij een commercieel evenement. Concurrentievervalsing ligt op de loer.

Hoezo concurrentie vervalsing? Het Rode Kruis is toch geen commerciële of particuliere instelling?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2013, 23:33:56
Hoe zit het met de ruimte? 4 behandelruimtes in zon klein hok lijkt me krap.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Dirtdiver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 469
Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2013, 08:57:39
Volgens mij staat de HAB op het brandweerterrein van kazerne velsen waar ook het rode kruis zit.
Want dit is denk een oude sigma container van gelderland zuid. Die stond daar en mij is toen verteld dat ze hem gingen verbouwen naar de rode kruis.


dirkse h

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2013, 09:59:30
`Mag het Rode Kruis ook de Ambu gele kleur en Biza striping voeren? Of is dat alleen voor de bak gedaan?

Niet dat ik het slecht vind of iets, maar ik ken deze samenstelling nog niet. Ik ken alleen de witte bussen met de rode schuine striping.
de gele kleur is de originele bak kleur. Daar hij onder noodhulp valt, is dit zo behouden. De witte striping is ipv de originele blauwe striping en alleen aan de zijkant aangebracht. Dit is van wegens de gele ipv witte achtergrond.

Voorts staat de bak naast de afdeling en word hij door de brandweer vervoerd (op en volgens afspraak).
De HAB en de Gele Trelltent zijn ondergebracht bij de afdeling Velsen, Maar zijn van Noodhulp Kennemerland. *grootschalige hulpverlening


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #9 Gepost op: 18 mei 2013, 10:13:48
Hoezo concurrentie vervalsing? Het Rode Kruis is toch geen commerciële of particuliere instelling?
Nee dat klopt maar ze begeven zich wel op de commerciële markt van evenementenhulpverlening.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever