EHBO Post (Container) Kennemerland

Auteur Topic: EHBO Post (Container) Kennemerland  (gelezen 17475 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #20 Gepost op: 19 mei 2013, 12:02:17
Zou het rode kruis iedere keer het er voor over hebben om een rekening van ..? Euro te betalen? Op jaarbasis kan dat stevig oplopen.
Natuurlijk niet, dan moeten ze namelijk marktconforme prijzen gaan rekenen.

En waarom dan moeilijk doen als het makkelijk ook kan, en die container toch ook op het terrein van de brandweer staat. En de brandweer een haakarmvoertuig heeft staan ;)
En daar zit 'em de kneep. Het Rode Kruis wordt daarmee bevoordeeld ten opzichte van andere (commerciële) aanbieders.


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #21 Gepost op: 19 mei 2013, 13:15:22
Zou het rode kruis iedere keer het er voor over hebben om een rekening van ..? Euro te betalen? Op jaarbasis kan dat stevig oplopen.
Als ze dat er niet voor over hebben moeten ze geen HAB bouwen en gewoon lekker een paar partytenten in de kofferbak gooien bij een inzet ;)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #22 Gepost op: 19 mei 2013, 13:23:01
Hoe zit het met de ruimte? 4 behandelruimtes in zon klein hok lijkt me krap.

Vraag me inderdaad af hoe je in deze container 4 behandelplekken wil inrichten, lijkt me vrijwel onmogelijk. Zeker als je ook nog werkruimte wil overhouden en patiënten moet kunnen overtillen op een andere brancard...


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #23 Gepost op: 19 mei 2013, 13:45:25
Vraag me inderdaad af hoe je in deze container 4 behandelplekken wil inrichten, lijkt me vrijwel onmogelijk. Zeker als je ook nog werkruimte wil overhouden en patiënten moet kunnen overtillen op een andere brancard...
Niet alle behandelplekken hoeven liggend te zijn...


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #24 Gepost op: 19 mei 2013, 14:01:35
Als ik kijk naar de ruimte...en ik vergelijk deze met onze tent (luxe partytent) denk ik dat er hooguit twee brandcards in kunnen en dat je er dan nog redelijk ruimte hebt...Volgens mij moet je er juist kastruimte en dergelijke in verwerken.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


lac_mich

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Reactie #25 Gepost op: 21 mei 2013, 21:23:06
Beste forum leden,

Na al het lezen van 't commetaar/meningen/discussies... Mijn reactie: Men moet zich meer verdiepen in het Nederlandse + Rode Kruis. Men gist/verzind & bedenkt alleen maar! Zonde van alle moeite.. Nutteloos discussies voor een promotie onderwerp EHBO Post Container Kennemerland

Info
Wil je echt weten hoe in elkaar zit. Lees de bron: www.noodhulpkennemerland.nl
Kan je het niet vinden..? Hierbij de juiste pagina van Evenementenhulp http://www.noodhulpkennemerland.nl/index.php/evenementenhulp

'Grootschalige Evenementenhulp Kennemerland ondersteund de afdelingen in haar eigen regio.. Grootschalige Evenementenhulp is een onderdeel van Noodhulp (Noodhulp van Het Nederlandse + Rode Kruis bestaat uit GE, OV, VWI & Grootschalige Evenementenhulp).'  8)
Met vriendelijke Groet,  Michel..


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #26 Gepost op: 21 mei 2013, 21:40:25
Beste forum leden,

Na al het lezen van 't commetaar/meningen/discussies... Mijn reactie: Men moet zich meer verdiepen in het Nederlandse + Rode Kruis. Men gist/verzind & bedenkt alleen maar! Zonde van alle moeite.. Nutteloos discussies voor een promotie onderwerp EHBO Post Container Kennemerland

Info
Wil je echt weten hoe in elkaar zit. Lees de bron: www.noodhulpkennemerland.nl
Kan je het niet vinden..? Hierbij de juiste pagina van Evenementenhulp http://www.noodhulpkennemerland.nl/index.php/evenementenhulp

'Grootschalige Evenementenhulp Kennemerland ondersteund de afdelingen in haar eigen regio.. Grootschalige Evenementenhulp is een onderdeel van Noodhulp (Noodhulp van Het Nederlandse + Rode Kruis bestaat uit GE, OV, VWI & Grootschalige Evenementenhulp).'  8)

De site bevestigd echter exact wat we hier aan het bespreken waren, namelijk dat het RK ook actief is binnen de commerciële markt voor medische hulpverlening. Dat gaat juist om de grootschalige- en/of risicovolle evenementen.

Ik kan niet ruiken of hierbij sprake is van concurrentievervalsing, maar het komt wel in een 'grijs' gebied. Zeker als er ook nog eens wordt ingezet binnen een 'besloten' domein.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #27 Gepost op: 21 mei 2013, 21:50:50
Beste forum leden,

Na al het lezen van 't commetaar/meningen/discussies... Mijn reactie: Men moet zich meer verdiepen in het Nederlandse + Rode Kruis. Men gist/verzind & bedenkt alleen maar! Zonde van alle moeite.. Nutteloos discussies voor een promotie onderwerp EHBO Post Container Kennemerland

Info
Wil je echt weten hoe in elkaar zit. Lees de bron: www.noodhulpkennemerland.nl
Kan je het niet vinden..? Hierbij de juiste pagina van Evenementenhulp http://www.noodhulpkennemerland.nl/index.php/evenementenhulp

'Grootschalige Evenementenhulp Kennemerland ondersteund de afdelingen in haar eigen regio.. Grootschalige Evenementenhulp is een onderdeel van Noodhulp (Noodhulp van Het Nederlandse + Rode Kruis bestaat uit GE, OV, VWI & Grootschalige Evenementenhulp).'  8)
Ik ben zelf zeer actief binnen het Rode Kruis, en men beseft soms te weinig dat de gehele EHBO markt commercieel is. Geld dat via collectes of sponsoring binnenkomt gebruiken voor EHBO en hulpverlening betekent dat je onder de prijs kan gaan zitten van commerciele EHBO bedrijven, en dan kom je op het gebied van concurrentievervalsing.
Het is een prima container hoor, daar niet van  ;D
Arts  www.alphalog.nl


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #28 Gepost op: 21 mei 2013, 22:49:10
Ik ben zelf zeer actief binnen het Rode Kruis, en men beseft soms te weinig dat de gehele EHBO markt commercieel is. Geld dat via collectes of sponsoring binnenkomt gebruiken voor EHBO en hulpverlening betekent dat je onder de prijs kan gaan zitten van commerciele EHBO bedrijven, en dan kom je op het gebied van concurrentievervalsing.
Het is een prima container hoor, daar niet van  ;D

Of de commerciële bedrijjven moeten lagere tarieven aanbieden. Het rode kruis doet al sinds jaar en dag evenementenhulpverlening. Commerciële partijen zagen hier brood in en zijn er ingestapt met andere tarieven en een betere marketing...

Je krijgt nog een PM ;)

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #29 Gepost op: 22 mei 2013, 00:09:59
Of de commerciële bedrijjven moeten lagere tarieven aanbieden.

Commerciële bedrijven moeten onder de kostprijs gaan werken omdat het Rode Kruis een deel van het geld dat door mensen wordt gedoneerd omdat die organisatie zulk goed werk doet in oorlogsgebieden gebruikt om het gat in de begroting van evenementenorganisators te dichten?