(Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur

Auteur Topic: (Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur  (gelezen 102094 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #170 Gepost op: 17 juni 2014, 22:56:38
Oost Brabant (en nog een andere eenheid geloof ik?) gaan op korte termijn apparatuur vervangen omdat de aanbesteding niet afgewacht kan worden. Dit omdat de huidige middelen zwaar verouderd zijn en niet meer te reparen of aan te schaffen.

Heb zelf vorige week 'Portogewoon 2' gehad, wat vereist is om met de nieuwe porto te gaan werken. Wordt voor ons een flinke vooruitgang. Porto wordt overigens niet geleverd met een 'normale' spreeksleutel, maar met een dasspeldmicrofoon en oortje.
Senior GGP / Oost-Brabant

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #171 Gepost op: 17 juni 2014, 23:13:53
Citaat van: Nick link=msg=1277Tdate=1403038598
Oost Brabant (en nog een andere eenheid geloof ik?) gaan op korte termijn apparatuur vervangen omdat de aanbesteding niet afgewacht kan worden. Dit omdat de huidige middelen zwaar verouderd zijn en niet meer te reparen of aan te schaffen.

Heb zelf vorige week 'Portogewoon 2' gehad, wat vereist is om met de nieuwe porto te gaan werken. Wordt voor ons een flinke vooruitgang. Porto wordt overigens niet geleverd met een 'normale' spreeksleutel, maar met een dasspeldmicrofoon en oortje.

Correct en tevens juist. Werken nu nog met de MT800 uit mn hoofd. Mag niet meer, te verouderd. Vandaar de overgang naar MT6550.

Kan dus zomaar zijn dat de landelijke aanbesteding een ander model wordt, wat betekend dat we dan weer nieuwe portos krijgen.

Afgelopen week eigen porto ontvangen, op de man. Nu slechts 25 portos voor een heel bureau. Juli moeten we over zijn begreep ik.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #172 Gepost op: 17 juni 2014, 23:14:19
Citaat van: Nick link=msg=1277866 date=1403038598

Het verhaal van de verouderde apparatuur kende ik inderdaad. Wat ik niet wist was dat zij direct de landelijke standaard zouden aanschaffen...

Is het wat? :)

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #173 Gepost op: 17 juni 2014, 23:16:19
Citaat van: Meneer link=msg=1277884 date=1403039633
Correct en tevens juist. Werken nu nog met de MT800 uit mn hoofd. Mag niet meer, te verouderd. Vandaar de overgang naar MT6550.

Kan dus zomaar zijn dat de landelijke aanbesteding een ander model wordt, wat betekend dat we dan weer nieuwe portos krijgen.

Afgelopen week eigen porto ontvangen, op de man. Nu slechts 25 portos voor een heel bureau. Juli moeten we over zijn begreep ik.
Als VP een persoonlijke porto? Interessant...

De tweet suggereert dat dit de landelijke standaard gaat worden. Vandaar eigenlijk mijn verbazing...

Meneer

• Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #174 Gepost op: 17 juni 2014, 23:18:57
Ja als VP'er ook, was nog even onduidelijk. Recherche krijgen bijvoorbeeld een poule. Nu moet ik zeggen dat ik gemiddeld 10 uur per week draai, dus ben er wel erg blij mee.

Is nog niet duidelijk of dit de landelijke aanbesteding wordt voor zover de instructeur weet. We zijn de oude meuk kwijt, dus lastig vergelijken. Gaan over een maand pas over, nu nog geen accu. Ervaring heb ik dus nog niet.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #175 Gepost op: 17 juni 2014, 23:23:10
Citaat van: Meneer link=msg=1277889 date=1403039937
Ja als VP'er ook, was nog even onduidelijk. Recherche krijgen bijvoorbeeld een poule.

Is nog niet duidelijk of dit de landelijke aanbesteding wordt voor zover de instructeur weet. We zijn de oude meuk kwijt, dus lastig vergelijken. Gaan over een maand pas over, nu nog geen accu. Ervaring heb ik dus nog niet.
Dan ben ik jaloers... Draai zelf diensten door een heel district heen, starten kan op 7 bureau's, met op 2 min of meer garantie op een porto, de anderen is altijd maar hopen. Of vooraf een porto halen natuurlijk.

Ben benieuwd naar de ervaringen. :)

Meneer

• Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #176 Gepost op: 17 juni 2014, 23:40:52
Wij krijgen geen accu op de man, deze moet je dus nog wel op het bureau pakken. Is de vraag of dit er weer net zo weinig worden als het aantal portos van nu. Hoop het niet!

Soms enorm veel aspiranten, zijn de portos vuur half 9 al op. Zodra ik ervaringen heb zal ik ze posten! Eerste ervaring bij portogewoon was in ieder geval positief.

juanneele

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #177 Gepost op: 18 juni 2014, 07:55:29
Hoorde inderdaad dat er te weinig accu's waren, op 75 porto's slechts 35 accu's.
 Dus ben benieuwd hoelang dit zo blijft met accu ruilen.

Daarnaast heb ik gehoord dat de porto niet mee naar huis mag.
Wel fijn dat iedere VP een eigen porto krijgt.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #178 Gepost op: 18 juni 2014, 09:42:20
Citaat van: juanneele link=msg=1277929 date=1403070929

Wel fijn dat iedere VP een eigen porto krijgt.
Dat verschilt echt per bureau hoor! Bij ons district hebben de VP'er op het districtsbureau al sinds jaar en dag een porto op de man, terwijl in het voormalige HGL niemand een porto op de man kreeg. Bij ons op het bureau is het nu nog het slechtste van de 2: beroeps een eigen porto en de VP'ers 5 gedeelde porto's (die dus vaak de slechtste accu's hebben, kuren vertonen of gewoon 'geleend' zijn door anderen).

Er zijn nu eigen porto's aangevraagd maar daar waren nog wat 'logistieke' problemen  ::)
Hobby Bobby eenheid Den Haag

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #179 Gepost op: 18 juni 2014, 10:54:41
Ik ben benieuwd of wij ook op korte termijn nieuwe porto's krijgen. Wij werken ook nog met antieke apparaten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.