(Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur

Auteur Topic: (Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur  (gelezen 102066 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #190 Gepost op: 19 juni 2014, 11:08:23
Dit staat los van de mobilofoons, alle voertuigen zullen namelijk WEL worden uitgerust met AVLS en dus wel te volgen zijn voor de meldkamer. Ik had het puur over losse portofoons waarbij de GPS standaard uit zal staan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #191 Gepost op: 19 juni 2014, 22:54:58
Citaat van: silque link=msg=1278291 date=1403168903
Dit staat los van de mobilofoons, alle voertuigen zullen namelijk WEL worden uitgerust met AVLS en dus wel te volgen zijn voor de meldkamer. Ik had het puur over losse portofoons waarbij de GPS standaard uit zal staan.
Dat zal dan later ingebouwd moeten worden denk ik, op dit moment bevatten ze geen hardware om gevolgd te worden door de meldkamer. Maar we gaat het tzt zien!

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #192 Gepost op: 20 juni 2014, 09:49:33
Denk ik ook, in Zeeland zijn ook een aantal voertuigen recent aangepast voor AVLS.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #193 Gepost op: 20 juni 2014, 15:03:44
Citaat van: Nick link=msg=1277866 date=1403038598
Oost Brabant (en nog een andere eenheid geloof ik?) gaan op korte termijn apparatuur vervangen omdat de aanbesteding niet afgewacht kan worden.

Er gaan meerdere eenheden ''verplicht'' apparatuur vervangen omdat de oude, versleten, porto's  grote onveiligheden met zich mee brengen op straat. En de aanbestedingsprocedure kan dus niet afgewacht worden :-X
Weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar het is in ieder geval gesprek van onderwerp tussen de bonden, minister en legerleiding op tafel gekomen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #194 Gepost op: 20 juni 2014, 15:49:06
Waarschijnlijk hier gelezen?

Citaat
Oplossing problemen portofoons na herhaaldelijk aandringen ACP

Oplossing problemen portofoons na herhaaldelijk aandringen ACP
‘De veiligheid van onze medewerkers en de continuïteit van de operatien staat centraal en wat dringend noodzakelijk is, wordt direct vervangen.’ Dat zijn de uitgangspunten voor de maatregelen die korpschef Gerard Bouman in een brief aankondigt. Daarin zet hij uiteen hoe hij de vervanging van de soms behoorlijk verouderde C2000 apparatuur gaat vormgeven. De portofoons van de types Motorola MTP-700, MTH650 en de MTH500 worden zo spoedig mogelijk uit de roulatie genomen. Dit gebeurt na diverse gesprekken en herhaaldelijk aandringen van de ACP.

Uit de brief blijkt ook dat collega’s die verantwoordelijk zijn voor het onderhoud en de implementatie van de verbindingssystemen, al druk bezig zijn de betrouwbaarheid van de ‘life-line’ van iedere collega op straat weer op een goed kwalitatief niveau te krijgen. Dit geldt voor portofoons, mobilofoons en alle bijbehorende accessoires als spreek/luistersets en ‘oortjes’.

Wat vooraf ging: noodkreet ACP Limburg

In augustus kreeg de ACP van haar leden in het voormalige Limburg – Zuid al verontrustende berichten over falende portofoons. Dat probleem werd schrijnend duidelijk na signalen van onze leden bij de wedstrijd Fortuna-Sittard – MVV. Collega’s werden in hun optreden ernstig belemmerd met alle risico’s van dien. Door de kaderleden werd onmiddellijk actie ondernomen in de richting van de eenheid chef en de minister om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Onderzoek

Na het incident in Limburg onderzocht de ACP het gebruik van de portofoons en de signalen daarover van de leden in heel Nederland. Hieruit bleek dat meerdere eenheden gebruik maken van portofoons die een risico vormen door hun levensduur. Kaderleden van die eenheden trokken ook daar aan de bel.

Ook oplossing dekkingsproblemen C2000

De ACP kreeg naast informatie van haar leden over de portofoons en randapparatuur uit alle eenheden signalen over dekkingsproblemen en zogenoemde ‘blackspots’. De dekking van onder andere afgelegen, landelijke gebieden blijkt onvoldoende gewaarborgd waardoor de collega’s op cruciale momenten in de problemen kunnen komen. De eenheidsraad Zeeland West-Brabant voerde herhaaldelijk en indringend gesprekken hierover met de politiechef. In de brief van Bouman worden dan ook extra masten voor een betere dekking en bereikbaarheid toegezegd.

ACP blijft aanpak volgen

De ACP constateert met tevredenheid dat de korpschef in zijn brief alle bevindingen van het onderzoek wat de ACP heeft gedaan herkend, erkend en nu ook aanpakt. Daarmee wordt de veiligheid van de collega's voorop gesteld. Uiteraard zal de ACP de uitrol van de maatregelen blijven volgen. We zullen alert reageren als leden zich met bijzonderheden melden.

http://www.acp.nl/actueel/actualiteit/nieuws/nieuwsbericht/archive/2014/05/article/oplossing-problemen-portofoons-na-herhaaldelijk-aandringen-acp-13179.html

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #195 Gepost op: 21 juni 2014, 19:40:36
Om even een voorbeeld te geven; mijn persoonlijke porto is een porto die bij Regiopolitie Haaglanden zijn afschrijvingstermijn heeft doorgemaakt, een refit heeft gehad en nu al een jaar of 3 mijn porto is...
Denk dat het apparaat ruim 10 jaar oud is.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #196 Gepost op: 24 juni 2014, 08:42:14
Mijn eerste porto ging pas na 6 jaar stuk. Ik heb vorig jaar een "nieuwe" MTP700 gekregen nadat de oude verdronken was.

Misschien heb ik geluk, want ik heb zelden een probleem met mijn porto en attributen. Ondanks dat ik ook wel eens in de regen bike.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #197 Gepost op: 4 juli 2014, 20:33:48
Citaat van: EvEs link=msg=1279454 date=1403592134
Mijn eerste porto ging pas na 6 jaar stuk. Ik heb vorig jaar een "nieuwe" MTP700 gekregen nadat de oude verdronken was.

Ook een oud ding dus...
Bij ons zijn bij de invoering 700's uitgereikt. Echter deze zijn 4 jaar geleden allemaal vervangen voor 850's.
Zelf heb ik nog een 800.

Tijd voor nieuwe. Op zakformaat aub... Die nieuwe Sepura's zien er wel goed uit.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #198 Gepost op: 5 juli 2014, 13:30:32
Zeeland krijgt in november tijdelijk de Motorola 850S totdat de nieuwe aanbesteding is afgerond. Dingen zijn 2e hands en afkomstig van een ander korps, het is nog onbekend of ze op de man worden verstrekt of niet.
Zal voor veel collega's even wennen worden, stuk kleinere porto en vooral de spreeksleutel is niet geschikt om achterlangs over de rug te dragen zoals velen nu doen (te kort). Gelukkig maar, want bij de huidige MTP 700's is het een potentieel wurgkoord.

De porto zelf is overigens prima, goede ervaringen mee!

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #199 Gepost op: 5 juli 2014, 17:41:47
Heb van de week een nieuwe mtp6550 gekregen ipv de 700. Onze regio heeft nog apart aanbesteed.