(Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur

Auteur Topic: (Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur  (gelezen 102074 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #210 Gepost op: 6 juli 2014, 23:16:45
Oost Brabant moest gewoon de oude portos vervangen, daar ze niet meer veilig waren. Misschien krijgen we over een jaar weer nieuwe, mocht dit niet toevallig de landelijke standaard worden. Heeft dus niets met de aanbesteding te maken. Echter is er een kans dat dit de landelijke standaard wordt, vandaar dat ik mijn ervaring hier deel.

Bron: Instructeur voor de kerninstructeurs  ;)

juanneele

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #211 Gepost op: 7 juli 2014, 20:04:38
Gisteren ook voor het eerst met de nieuwe porto gewerkt.
Accuduur was erg goed, alleen inderdaad de spreeksleutel en het lange snoer zijn wennen en onhandig.
Het oortje wat ik eerst had kon ik niet meer gebruiken omdat er geen mini Jack aansluiting aan deze porto meer zit.
Daarnaast is het status verkeer inderdaad voor iedereen nog even wennen.

Maar heel erg lichte porto en helder display en handige bediening zijn echt pluspunten.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #212 Gepost op: 7 juli 2014, 20:20:49
Citaat van: silque link=msg=1282247 date=1404575891
Wel zonde, over pakweg 1,5 jaar kan alles weer vervangen worden.

Als er een landelijke aanbesteding komt wordt natuurlijk niet meteen alles weg gegooid. Lang na het ingaan van de LAPV werden ook nog voertuigen geleverd en gebruikt van ruim voor de LAPV. Pas als alle porto's uit voorraad op zijn en de oude porto's vervangen moeten worden zullen deze porto's verstrekt worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #213 Gepost op: 7 juli 2014, 20:22:43
Klopt Dinozzo, maar volgens mij was het de bedoeling dat iedereen gelijktijdig overging.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #214 Gepost op: 7 juli 2014, 22:28:46
Citaat van: juanneele link=msg=1282513 date=1404756278
Het oortje wat ik eerst had kon ik niet meer gebruiken omdat er geen mini Jack aansluiting aan deze porto meer zit.

Dat probleem dacht ik ook te hebben. Een collega wees me er echter op dat het 'rechercheoortje' los te klikken is. Er vanuitgaande dat je ongeveer dezelfde versie hebt als ik: Bij het ronde schakeldeel tussen flextube en zwarte snoer kun je hem lostrekken. Deze delen zitten namelijk met twee pinnetjes aan elkaar. Deze pinnetjes passen op de nieuwe, kleine, spreeksleutel.

Verder ben ik ook nog niet echt tevreden over het kleine spreeksleuteltje. Geef mij maar een normale, grote spreeksleutel. Maar goed, daar zijn we over een tijdje ongetwijfeld aan gewend.
Senior GGP / Oost-Brabant

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #215 Gepost op: 8 juli 2014, 10:52:44
Citaat van: MartinJ link=msg=1282294 date=1404589361
Even aantikken en je staat op een hele vreemde gespreksgroep. Ook bij vergrendeling van de knop..

En dat is zo eenvoudig uit te zetten in de software (met kabel, niet door de gebruiker) dat hij alleen nog maar als volumeknop dienst kan (mag) doen  ^-^

Jammer dat ze daar dan niet aan denken....

Net zoiets als dat je bij elke inlog in de vtsPN omgeving in internet explorer alle beveiligingsvragen voor je snufferd krijgt alsof de pc net gefomatteerd is...

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #216 Gepost op: 8 juli 2014, 12:41:29
Willem de Louw ‏@Politie_EvVeg
Laatste voorbereidingen voor de overstap naar nieuwe verbindingsmiddelen. Portofoons worden vervangen, mobilofoons opnieuw geprogrammeerd.

Willem de Louw ‏@Politie_EvVeg
Apparatuur is inmiddels aan vervanging toe na 10 jaar. Nieuwe portofoons bieden vooral vooruitgang. Per bureau gaan we over. #Veghel morgen.
If you can dream it, you can do it.

Jesper

• Persfotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
  • Canon EOS 650D - Sigma 18-55mm - Sigma 70-300mm
Reactie #217 Gepost op: 8 juli 2014, 18:33:25
Kmar bij zevenaar gebruikt de nieuwe Sepura portofoons.
de motorrijders in ieder geval.

R.3144

• Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #218 Gepost op: 14 juli 2014, 22:53:41
De gehele KMar gebruikt landelijk sepura inmiddels.
Portofoons zijn de STP8000.
Ook gebruiken we de nieuwe mobilofoons van sepura.
Het werkt echt perfect! Zou niets anders meer willen.
Politie Eenheid Rotterdam hebben ze ook meen ik, ook veel positieve geluiden over gehoord.

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #219 Gepost op: 14 juli 2014, 23:42:59

Klopt, zowel voormalig Rotterdam als ZHZ hebben dezelfde porto's en mobililofoons met dezelfde gespreksgroepen.
Werkt goed al is het voor collega's nog wel wennen dat men rechtstreeks op elkaars gespreksgroepen kan zonder via de ext-inmeld te werken.