(Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur

Auteur Topic: (Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur  (gelezen 102076 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Defender

• Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
Reactie #220 Gepost op: 14 juli 2014, 23:49:20
Citaat van: R.3144 link=msg=1283647 date=1405371221
De gehele KMar gebruikt landelijk sepura inmiddels.
Portofoons zijn de STP8000.
Ook gebruiken we de nieuwe mobilofoons van sepura.
Het werkt echt perfect! Zou niets anders meer willen.
Politie Eenheid Rotterdam hebben ze ook meen ik, ook veel positieve geluiden over gehoord.

Bij de brandweer hebben wij ze ook. Idd ook nog geen problemen mee gehad. Simpele en stevige porto die doet wat ie moet doen.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #221 Gepost op: 7 augustus 2014, 11:08:21
De kogel is door de kerk, Zeeland krijgt in oktober nieuwe porto's die op de man worden verstrekt. De MTP700 gaat vervangen worden door de MTP850-S, dat het een groot verschil is kun je op onderstaande afbeelding zien. Vooral het gewicht van de porto's scheelt heel veel.

De porto's zouden 'refurbished 2e-hands' zijn, maar ik heb geen idee welke politieregio nu al deze porto's gaat vervangen want het is nog een vrij nieuw model. Hoe dan ook: het is maar van korte duur, want zodra de landelijke aanbesteding is afgerond gaat heel Nederland over op een nieuwe porto.
Dit heeft natuurlijk te maken met het feit dat er van bovenaf is geroepen dat alle 'verouderde' porto's nog voor het einde van het jaar vervangen moeten worden, de MTP700 viel onder die groep.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #222 Gepost op: 7 augustus 2014, 23:55:17

Doch gaan de regio's die ik nu ken (die nu over gaan op een nieuwe reeks portos) bij de landelijke aanbesteding bewust achterin de rij omdat we nu al 'wat nieuws' hebben. Onze regio houd voorlopig vast aan de Sepura STP8000's. (dus ook voor vervanging van de MTP700's)

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #223 Gepost op: 8 augustus 2014, 10:43:55
Ik geloof dat ze hier ook nog liever een jaar verder gingen met de MTP700 serie (die nog prima werken) dan veel geld uit te geven voor zo'n korte periode.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #224 Gepost op: 8 augustus 2014, 12:01:00
Als ik mij niet vergis hebben wij in de  'oude regio' Noord-Holland-Noord op dit moment nog de Motorola  MTP850-S.
Hij lijkt tenminste sprekend op de linker porto van de foto.

Ook wij krijgen binnenkort, buiten de aanbesteding om een andere portofoon.

Dit omdat onze huidige portofoons achter elkaar stuk gaan en de veiligheid op straat niet meer gewaarborgd is.

Ik hoop niet dat jullie onze oude meuk krijgen dan!
--Niets is wat het lijkt--

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #225 Gepost op: 8 augustus 2014, 13:37:45
Ow dat is bijzonder, in Oost (IJsselland) ook de MTP850s en het komt niet vaak voor dat ik als kerninstructeur C2000/Steunpuntbeheerder een reserveportofoon uit de kast moet halen. Wat voor klachten zijn ermee dan?
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #226 Gepost op: 8 augustus 2014, 16:05:18
Geen idee wat er precies stuk gaat. Maar ik zie steeds minder portofoons.
regelmatig geen bereik, dat het lampje op rood staat in een gebied waar de dekking gewoon goed is.
Maar nogmaals ik weet niet zeker of wij ook de Motorola  MTP850-S hebben. Het uiterlijk is in ieder geval het zelfde.
--Niets is wat het lijkt--

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #227 Gepost op: 11 september 2014, 16:53:51

Citaat
C2000 ARC aanbesteding onvolledig11-09-2014

Volgens leveranciers is de ARC aanbesteding onvolledig, omdat belangrijke elementen waaronder het onderhoud en programmeren van de portofoons amper is opgenomen.
Doordat deze kosten niet worden meegenomen in het raamcontract, is het moeilijk voor de diverse korpsen in Nederland een duidelijk beeld te vormen van de totale kosten voor de aanschaf van portofoons. Tevens vrezen diverse korpsen, dat de communicatie kosten uiteindelijk hoger liggen dan in eeste instantie gedacht.
- See more at: http://push2talk-portal.com/4820/#sthash.KFuqSiig.2Qtoi4KX.dpuf
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #228 Gepost op: 14 september 2014, 15:45:11
Citaat van: knarf1990 link=msg=1288135 date=1407506718
Geen idee wat er precies stuk gaat. Maar ik zie steeds minder portofoons.
regelmatig geen bereik, dat het lampje op rood staat in een gebied waar de dekking gewoon goed is.
Maar nogmaals ik weet niet zeker of wij ook de Motorola  MTP850-S hebben. Het uiterlijk is in ieder geval het zelfde.

Knarf, als je dit hebt neem even kontakt op met je beheerder. Er is een probleem bekend met de antenne's. Andere antenne dr op en weer werken. Dat is iig wat ik weet. Misschien is het een easy-fix.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #229 Gepost op: 25 september 2014, 00:49:52
Zwb gaat toch binnenkort alle porto's (tijdelijk?) vervangen voor MTP850s portofoons. Dit omdat de nieuwe fleetmap niet meer in de huidige porto's geprogrammeerd kan worden. Leuk nieuwtje voor de ex-MWB medewerkers. Iedereen in blauw een porto op de man. Ik begreep dat dit daar nu niet standaard is