(Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur

Auteur Topic: (Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur  (gelezen 102086 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #90 Gepost op: 9 november 2013, 10:50:23
Voor de discussie over de objectporto's DMo bij de brandweer http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=22441.msg1218511;topicseen#msg1218511

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 26 november 2013, 23:15:14
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1213755 date=1382739270
Niet alle collega's van de Eenheid Den Haag. Bijna alle collega's van de voormalige regio Hollands Midden hebben een Motorola MTH-800. En de collega's van voormalige regio Haaglanden hebben wel MTH-850s.

Het is echt wachten op de nationale standaard portofoon. Ik hoop dat alle Noodhulp gespreksgroepen er in komen.

Dat hoop ik niet. Zal onnodig meeluisteren en dus onnodige belasting van netwerk betekenen...

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #92 Gepost op: 27 november 2013, 00:24:42
Citaat van: Jeroen! link=msg=1223260 date=1385504114
Dat hoop ik niet. Zal onnodig meeluisteren en dus onnodige belasting van netwerk betekenen...

Tsja... Ik heb toch het idee dat er op de meldkamer onnodig veel tijd verloren gaat met communicatie tussen de verschillende (voormalige) regio's (en zelfs binnen die voormalige regio's).
Om nog maar te zwijgen over de regionale inmeldgroepen  :( :-X
Mee luisteren op andere de andere groep zou toch wel eens het verschil kunnen maken tussen voordeel of nadeel... Zelfde verhaal met het INRAP-gebeuren in Nederland.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #93 Gepost op: 27 november 2013, 01:09:36
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1213755 date=1382739270
Ik hoop dat alle Noodhulp gespreksgroepen er in komen.
Ik hoop dat ik verkeerd lees/begrijp. Anders is dit zoooooo fout.
Wat moet iemand van Groningen met een Noodhulp gespreksgroep van ... Utrecht.
Landelijk komen er tien meldkamers. Noodhulpgroepen van regio's die tegen elkaar aanschuren ... heb ik volledig beeld bij.
Wat heeft Haaglanden met Gelderland-zuid te maken bij voorbeeld.

Als we het over EXT-INM groepen hebben heb ik er beeld bij.
Maar noodhulp...
Laat dat lekker aan een centralist over als je buiten "je eigen wijk" zit.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #94 Gepost op: 27 november 2013, 01:26:54
Wat is er mis met het feit dat alle noodhulp er in zitten? Ik denk niet dat bijv een eenheid in Groningen naar Utrecht etc gaat luisteren. Mij lijkt het wel van belang dat, zeker gezien het landelijke karakter wat de politie nu heeft, dat deze mogelijkheid er in zit. En dit kan je deze noods ondervangen door de kanalen die niet in het dagelijks gebruik noodzakelijk zijn niet te activeren. Dus de noodhulp en onderliggende kanalen van de RE, en de noodhulp van de direct aangrenzende RE's activeren. De overige wel beschikbaar maar niet actief tenzij.

Hierdoor is het makkelijker voor de collega's om de eigen porto te gebruiken bij een bijstand in andere regio. Plus dan kan ook eventuele porto's uitgewisseld worden (de reserve die dan tijdelijk bij een grote vraag ingezet kunnen worden).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #95 Gepost op: 27 november 2013, 06:22:24
Citaat van: grizz link=msg=1180020 date=1372753091
Voordelen van analoog

Het werkt goed, zowel binnen als buiten, ook vaak in nieuwere bebouwing.

Meerdere ogen en oren. Er zijn meerdere zaken opgelost door scannerluisteraars. Burgernet aktie kost nu eenmaal tijd.

Goedkoper...

Overigens, is het c2000 niet zaligmakend. Ik begrijp heus dat we verder moeten in de ontwikkelingen. Dat kan digitaal alleen kan ook de vraag zijn of dat perse met c2000 moet. Volgens mij zijn er nog wel meer keuzes die gemaakt kunnen worden.

Dus ja ik ben het met je eens, echter zonder tegen geluid en discussie verbeter je nooit de huidige systemen. Dus soms even op de stoel van de advocaat van de duivel !

;)

Ik moet toch ten zeerste bestrijden dat analoog goed werkte. Ik kan tig voorbeelden noemen dat iemand niet bereikbaar was en dat nooit heeft gemerkt tot hij/zij aan het bureau kwam en er gevraagd werd waar men gezeten heeft. Bij C2000 apparatuur krijg je tenminste nog een signaaltje binnen als je geen dekking hebt. Het netwerk was in het geheel niet dekkend. In de kop van Noord-Holland waren diverse plekken waar het oude diversitynetwerk voor de porto slecht was. Je stond op zicht afstand, maar te ver van elkaar om het te kunnen beschreeuwen en dus moest je maar met armgebaren werken. Ook binnen huisdekking was er lang niet altijd. Ik werkte in een afdeling van 500 km2 tussen de Noordzee en het IJsselmeer. Als je van kust naar kust reed moest je 7 keer schakelen. En dan niet te vergeten de storing bij "dragend weer" dan kreeg je opeens de gemeentepolitie Parijs of een booreiland binnen.
Elk systeem heeft zijn voor en nadelen. Ik zit inmiddels bijna 38 jaar in het vak en heb op gebied van de verbidningen dus wel e.e.a. meegemaakt. Ik vind dat we er bij de politie enorm op vooruit gegaan zijn met C2000. Technisch gezien is er altijd nog wel iets te verbeteren en dat geldt ook voor de dekkingsgraad. En vergeet niet dat de grootste problemen worden veroorzaakt door gebruikersfouten.
Ik kan me wel voorstellen dat de brandweer terug wel naar analoog of althans wil werken zonder het netwerk. Dat kan ook met onze apparatuur door de trunk modus uit te schakelen. Je zendt dan van porto naar porto zonder het netwerk te gebruiken. Zeker voor de brandweer, die over het algemeen toch een zeer beperkte werkruimte heeft is dat een goed alternatief.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #96 Gepost op: 27 november 2013, 06:29:21
Er is inderdaad een landelijk project gestart om en te bekijken wat er aan porto's moet worden aangeschaft. Welke randapparatuur daarbij moet komen (spreeksleutels, oortjes e.d). Daarnaast gaat men de landelijke fleetmap opnieuw samengesteld en tot slot de programmering van de toetsen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 27 november 2013, 10:38:31
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1223280 date=1385512014
Ik denk niet dat bijv een eenheid in Groningen naar Utrecht etc gaat luisteren.

Dat denk ik dus wel, als jij in Groningen werkt en er is een groot incident in Haaglanden dan zijn wij allemaal te nieuwsgierig om niet mee te gaan luisteren. Toen ik in Haaglanden werkte las ik altijd het GMS mee in Zeeland, ik kan me voorstellen dat ik ook wel eens naar de noodhulp zou schakelen als dat mogelijk was.
Natuurlijk onnodig en zonde van de belasting!

Citaat van: MartinJ link=msg=1223288 date=1385530161
en tot slot de programmering van de toetsen.

Mooi, zou fijn zijn als de statussen overal in het land gelijk waren.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Mahad

• Forum gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 27 november 2013, 13:46:05
Bij de schietpartij in Alphen a/d Rijn moest er ook ondersteuning uit Haaglanden komen onder andere. Dan zou het wel makkelijk zijn als je gewoon kan schakelen naar de noodhulp van dat district. Bij grensoverschrijdende incidenten is het ook handig om gelijk naar de noodhulp van die regio de schakelen.
That's just the way it is.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 27 november 2013, 15:00:38
Dat kan ook, alleen via de meldkamer.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.