Als ik daarop zoek krijg ik afbeeldingen van de motorola boven jou. Hier een engels bericht over deze portofoon.
Zelf moet ik zeggen dat ik altijd goede ervaringen heb met motorola, alleen met de randapparatuur want minder. En nu weet ik niet hoe de ervaringen ermee zijn in de "natte" gebieden, maar heb ermee in regen/sneeuw en andere neerslag gestaan en geen problemen gehad.
Mijn ervaringen met Motorola zijn ook altijd goed geweest, alleen hebben ze een tijdje achtergelopen met de ontwikkeling van TETRA apparatuur. Sepura is in dit gat gesprongen met de STP8000/9000 serie en zodoende zie je die momenteel meer te voorschijn komen. Motorola is inmiddels weer bezig met een inhaalslag met de nieuwe MTP reeks, waar meer functionaliteiten inzitten dan de Sepura porto's. Ik mag binnenkort ook aan de Sepura STP9000, dus de ervaringen uit "natte omgevingen" komen vanzelf
Ik heb enkele weken geleden een dienst met de MTP3000 mogen werken en dit beviel goed, iets kleiner dan de MTP850 maar voelt steviger aan en de audio is ook aanzienlijk beter. Het grootste voordeel wat mij betreft is weer gewoon 2 draaiknoppen erop, dat is het enige waar ik me mateloos aan irriteer bij de vorige generatie Motorola. De bijgeleverde spreeksleutel was echter bagger, maar daar kwam ook een verbeterde versie voor heb ik begrepen.
(Er waren nog geen oortjes-systemen beschikbaar, knap vervelend op een evenement..)
Het nut van die camera snap ik ook niet, waarschijnlijk bedacht met het oog op de TEDS capaciteiten van de MTP6000. (Breedband versie van TETRA). De "encrypted-bluetooth" oortjes lijken mij wel echt een vooruitgang, zeker omdat ik in bepaalde omgevingen het liefst geen draden onder of over m'n kleding wil hebben, maar een oortje wel handig zou zijn.