(Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur

Auteur Topic: (Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur  (gelezen 102105 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 25 mei 2013, 10:26:01
Om even samen te vatten, in de analoge tijd had men ook geen porto op de man. Met de komst van C2000 en de mogelijkheid om een persoonsgebonden porto te kiezen hebben veel korpsen dit gedaan. Het dienstnummer van de collega is dan tevens (onderdeel van) het portofoon-registratienummer. Zodoende kan de meldkamer in ieder geval zien wie er aanvraag-spraak doet, wie er op een auto ingedeeld zit (handig met bellen naar een VerkortPersoonlijkNummer) en evt. bij een noodoproep.

bij ons is de achternaam in de porto geregistreerd.
Zo word je bij ons bijna altijd bij naam genoemd als je een aanvraag doet en je bent vergeten in te loggen.

Mee eens.

Regelmatig loopt een kwart van het team bij ons rond zonder portofoon en/of spreeksleutel.
Of als je late dienst hebt en je begint 's middags is de kast gewoon leeg... Zeer frustrerend.
En dat terwijl er dan 7 wijkagenten boven zitten, de hele dag binnen.... Uiteraard mét porto en spreeksleutel  :-X

Rond een uur of 17:00 kan je dan pas een porto pakken, vaak nog niet opgeladen ook :-\

En als je dan ineens een melding krijgt? wacht je dan totdat je een porto krijgt, en deze hebt opgeladen? Ik kan me dit niet voorstellen, maar als dit echt zo is zou ik mijn OR of de bond eens bellen.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 25 mei 2013, 10:49:45
En als je dan ineens een melding krijgt? wacht je dan totdat je een porto krijgt, en deze hebt opgeladen? Ik kan me dit niet voorstellen, maar als dit echt zo is zou ik mijn OR of de bond eens bellen.

Heb zelf altijd een reservebatterij bij tijdens een dienst, maar soms zijn ook die op (degene die als eerst binnenkomen pakken dus een spreeksleutel, een porto en een reservebatterij). Dus dan roeien met de riemen die je hebt....... Oftewel dichtbij je collega blijven of binnenblijven..

Soms krijg je dan onwerkbare situaties en we hebben al eens aan de bel getrokken.

Komt ook nog eens bij dat er sinds vorige week 13 nieuwe BPF'ers op het team zijn, oftewel nog meer mensen op even veel portofoons...
If you can dream it, you can do it.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #22 Gepost op: 25 mei 2013, 11:31:26
Heb zelf altijd een reservebatterij bij tijdens een dienst, maar soms zijn ook die op (degene die als eerst binnenkomen pakken dus een spreeksleutel, een porto en een reservebatterij). Dus dan roeien met de riemen die je hebt....... Oftewel dichtbij je collega blijven of binnenblijven..

Soms krijg je dan onwerkbare situaties en we hebben al eens aan de bel getrokken.

Komt ook nog eens bij dat er sinds vorige week 13 nieuwe BPF'ers op het team zijn, oftewel nog meer mensen op even veel portofoons...

Krijg je inderdaad onveilige situaties. En het zorgt ervoor dat je gedwongen binnen blijft. Meer blauw op straat verhaal enz.

Wat voor antwoorden krijgen jullie dan als jullie om meer porto's vragen?

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #23 Gepost op: 25 mei 2013, 12:28:36
Ook wij hebben geen porto op de man. Er zijn vier porto's uitsluitend voor de Noodhulp. We hebben 1 noodhulpvoertuig per dienst, de andere twee porto's laden dan dus op.

In principe hebben we genoeg porto's, alleen bij bijvoorbeeld grootschalige verkeerscontroles of teamdagen zijn er niet genoeg. Maar in die situatie ben je ook met een groot aantal collega's tegelijk op dezelfde plek aan het werk.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 25 mei 2013, 12:34:19
Wij, Amsterdam, hebben allemaal onze eigen porto met 2 batterijen erbij. Tevens krijg je een externe spreeksleutel en een oortje erbij. 1 of meerdere draaghoesjes.
Als je in burger wil werken kan je ook nog van die nep Iphone/pod oortjes halen in diverse kleuren.

Dus ik zeg prima geroggeld in het Amsterdamse. Hopelijk blijft dat met de komst van de nwe porto.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 25 mei 2013, 12:36:58
Krijg je inderdaad onveilige situaties. En het zorgt ervoor dat je gedwongen binnen blijft. Meer blauw op straat verhaal enz.

Wat voor antwoorden krijgen jullie dan als jullie om meer porto's vragen?

We zijn ermee bezig...
If you can dream it, you can do it.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #26 Gepost op: 25 mei 2013, 12:46:44
Wij, Amsterdam, hebben allemaal onze eigen porto met 2 batterijen erbij. Tevens krijg je een externe spreeksleutel en een oortje erbij. 1 of meerdere draaghoesjes.
Als je in burger wil werken kan je ook nog van die nep Iphone/pod oortjes halen in diverse kleuren.

Dus ik zeg prima geroggeld in het Amsterdamse. Hopelijk blijft dat met de komst van de nwe porto.

Inderdaad! Het is wel vreemd dat ze geen porto op de man krijgen. Nu zie je hoe het ook kan en hoe luxe sommige het hebben.

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 25 mei 2013, 19:41:27

Zeeland mag op dit gebied ook zeker niet klagen 098uo

En is je porto kapot, zoals ik laatst had nadat ik de hele nacht in de regen mocht fietsen, ga je even langs op de meldkamer, daar liggen reserve porto's. Binnen een week was hij gerepareerd.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 26 mei 2013, 17:39:33
Ben zelf beheerder/kerninstructeur op het team en boven in de kluis liggen drie reserve porto's en iedereen heeft er 1 op de man/vrouw gekregen. Is gelukkig dus goed voor elkaar! :-)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

Jesper

• Persfotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
  • Canon EOS 650D - Sigma 18-55mm - Sigma 70-300mm
Reactie #29 Gepost op: 19 juni 2013, 22:13:53
weet iemand hoe de officieele P2000 tune heet ?