Grote brand (oud klooster) Kerkstraat - Oud-Gastel 19-05-2013

Auteur Topic: Grote brand (oud klooster) Kerkstraat - Oud-Gastel 19-05-2013  (gelezen 5722 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2013, 14:51:23
Weet jij of het er vandaag de dag nog hetzelfde uit ziet als op de oude Google Maps foto's ?

Ja dat weet ik. Dat zag ik op de zojuist geplaatste link naar een foto. Ik zei dat ik zag zag op Google Streetview en op de Twitter foto.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #11 Gepost op: 19 mei 2013, 14:51:47

Foto: Twitter / @Thomasdbb / http://pic.twitter.com/uUmL8vowqT

Inmiddels uitslaand dus.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #12 Gepost op: 19 mei 2013, 14:53:33
Foto van de voorzijde van het brand. Brand uitslaand vanuit het dak.
Citaat van: twitter.com/larsje16111996
Sensatie in gastel!! pic.twitter.com/74FejCB4ue



Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #13 Gepost op: 19 mei 2013, 14:54:45
Citaat van: Twitter.com/brandweerMWB
#oudgastel #kerkstraat uitslaande brand betreft oud klooster. Klooster als verloren beschouwd. Brandweer zet in op afscherming omgeving.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #14 Gepost op: 19 mei 2013, 14:55:52
p2kflex
14:54:06 19-05-13GROUP-1PRIO 1 DPAETL 5585 KERKSTRAAT 5 OUD GASTEL BINNENBRAND (INC: WTS-1) (grote brand)
GB1201321BRW Midden- en West-Brabant (Etten-Leur) (Besturing Kazerne)
GB1200383BRW Midden- en West-Brabant (Etten-Leur) (Bevelvoerders)
GB1200397BRW Midden- en West-Brabant (Etten-Leur) (Blusploeg 2)
GB1201933BRW Midden- en West-Brabant (Etten-Leur) (Lichtkrant)
GB1201999BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Monitorcode)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #15 Gepost op: 19 mei 2013, 14:58:30
Goed, dan zitten die planken er misschien nog steeds voor. Aan de ene kant is het dan vragen naar de bekende weg, terwijl een pand wat "leeg" staat (lees: niet meer bewoond/gebruikt wordt), niet per definitie leeg hoeft te zijn. Het punt wat ik uiteindelijk probeer te maken is; wat voegt het toe aan het topic, zeker in vragende vorm? Misschien is het pand gekraakt en is het toch niet zo leeg als je zou denken. Misschien is het pand echt niet meer in gebruik maar staan er toch nog spullen in opgeslagen die men destijds niet weg wilde halen. Vind mij maar een muggenzifter, geen punt, maar we komen hiermee wel op het speculatieve niveau wat we juist proberen te vermijden. Laten we ons dan beperken tot de meldingen, nieuwsupdates en eventuele discussie over de inzet en geen zaken waarop we op afstand geen (goede) mening kunnen vormen.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #16 Gepost op: 19 mei 2013, 15:00:54
Goed, dan zitten die planken er misschien nog steeds voor. Aan de ene kant is het dan vragen naar de bekende weg, terwijl een pand wat "leeg" staat (lees: niet meer bewoond/gebruikt wordt), niet per definitie leeg hoeft te zijn. Het punt wat ik uiteindelijk probeer te maken is; wat voegt het toe aan het topic, zeker in vragende vorm? Misschien is het pand gekraakt en is het toch niet zo leeg als je zou denken. Misschien is het pand echt niet meer in gebruik maar staan er toch nog spullen in opgeslagen die men destijds niet weg wilde halen. Vind mij maar een muggenzifter, geen punt, maar we komen hiermee wel op het speculatieve niveau wat we juist proberen te vermijden. Laten we ons dan beperken tot de meldingen, nieuwsupdates en eventuele discussie over de inzet en geen zaken waarop we op afstand geen (goede) mening kunnen vormen.

Ik begrijp het. O0 Maar ik denk dat het wel interessant kan zijn voor de mensen die dat nog niet was opgevallen.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #17 Gepost op: 19 mei 2013, 15:10:53
Citaat van: Omroep Brabant
'Instortingsgevaar'
Door de brand heeft het gebouw veel schade opgelopen. Hierdoor kan het pand instorten. Er zijn al enkele dakpannen naar beneden gekomen.

Lees meer: http://www.omroepbrabant.nl/?news/1938091143/UItslaande+brand+bij+klooster+in+Kerkstraat+in+Oud+Gastel.aspx
(inc. foto)


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #18 Gepost op: 19 mei 2013, 15:16:03
Citaat van: Twitter.com/@xIWontGiveUp_
Brand in gastel pic.twitter.com/BpabeobdaL



André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,367
Reactie #19 Gepost op: 19 mei 2013, 15:22:35
PM/SL + DPA van Oud-Gastel niet ingezet? Hoor hier net Etten-Leur door Oudenbosch rijden onder prio 1, moeten nog omrijden i.v.m. een wielerronde...