Duitse traumaheli raakt auto tijdens landing

Auteur Topic: Duitse traumaheli raakt auto tijdens landing  (gelezen 15111 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

DeWaasdorp

  • Hoofdagent Eenheid Den Haag / Hobby Fotograaf / Nieuwsjunk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • ''Toezicht waar nodig, Handhaven waar moet!''
Gepost op: 19 mei 2013, 15:23:52
Kwam dit bericht op het internet tegen;


Foto: Helmut Rienecker

Am Donnerstag beschädigte der Rettungshubschrauber Christoph 18 beim Landen ein Auto in Ochsenfurt. Der Heckflügel des Helikopters wurde auch in Mitleidenschaft gezogen.

Meer foto's: http://www.pfiffikus.mainpost.de/fotos/regionale-fotos/cme395149,5193431


Always expect the unexpected!


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2013, 19:29:06
Foto die ergens tegenkwam op internet:



Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2013, 21:15:19
Ben toch wel benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren. Mocht het een geparkeerd voertuig zijn geweest, toch wel een aardige blunder van de piloot. Weet iemand of ze in Duitsland, net als in Nederland, ook een vrije ruimte van 25x50 meter als landingsplaats hanteren?


DeWaasdorp

  • Hoofdagent Eenheid Den Haag / Hobby Fotograaf / Nieuwsjunk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • ''Toezicht waar nodig, Handhaven waar moet!''
Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2013, 22:19:23
Wat ik begrijp uit het verhaal is dat de staartrotor zich naar de geparkeerde auto 'zoog' bij de touchdown. maar inderdaad wel een krappe landingsruimte op die parkeerplaats.
Always expect the unexpected!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2013, 14:54:46
Wel een mooi verhaal tijdens het bellen naar Carglas natuurlijk. "Er zit een helikopter in mijn ruit"....


arjenhva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
    • HV-Almere
Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2013, 19:45:44
Ben toch wel benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren. Mocht het een geparkeerd voertuig zijn geweest, toch wel een aardige blunder van de piloot. Weet iemand of ze in Duitsland, net als in Nederland, ook een vrije ruimte van 25x50 meter als landingsplaats hanteren?

In Duitsland nemen ze het niet altijd zo nauw. Iets met rijdende auto's... :)

Christoph Europa 1 (D-HHIT EC-135) Start Würselen Mitte Wilhemstraße
@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2013, 21:36:33
In Duitsland nemen ze het niet altijd zo nauw. Iets met rijdende auto's... :)

Christoph Europa 1 (D-HHIT EC-135) Start Würselen Mitte Wilhemstraße

Wel complimenten voor de piloot hoor, zo dicht tussen al die palen en bomen landen :o


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2013, 08:14:14
Wel complimenten voor de piloot hoor, zo dicht tussen al die palen en bomen landen :o

Complimenten voor de palen en bomen inderdaad, maar zomaar op een onafgesloten weg landen, daarmee breng je andermans leven onnodig in gevaar.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #8 Gepost op: 21 mei 2013, 09:48:51
Staat tegenover dat het een feit is dat iemands leven daadwerkelijk al in gevaar is; dat maakt de afweging heel simpel..

Je kan overal wel een probleem van maken, maar sommige dingen moet je gewoon doen.. Als mensen alleen maar denken in problemen, kunnen ze beter de rest van hun leven op de wc blijven zitten..

Of zoals de pessimisten oreren:'Voor iedere oplossing bestaan 10 problemen'.
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #9 Gepost op: 21 mei 2013, 12:00:02
Complimenten voor de palen en bomen inderdaad, maar zomaar op een onafgesloten weg landen, daarmee breng je andermans leven onnodig in gevaar.

Je weet niet wat de regelgeving is omtrent de traumaheli in Duitsland. Die weet ik ook niet, dus doe daar geen uitspraken. Zou jij ook niet moeten doen of je eerst verdiepen in de regelgeving. Verder sluit ik me aan bij Zijlvaart.

Over de foto, dat is wel een foutje van de piloot. Denk ook niet dat zijn chef daar heel blij mee is.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.