Je zou een soort handmelderknop kunnen installeren, die je echt bewust moet activeren wanneer ramen en deuren gesloten moeten worden. Dus een knop achter een breekglaasje zeg maar.
Wat betreft ziekenhuizen:
Zuurstof, de eerste aansluiting "in de muur" komt uit een grote afgesloten ruimte (tanks), wordt daar dan ook regelmatig aangevuld. Dus dat is geen probleem.
Dan is er perslucht, de tweede aansluiting uit de muur voor o.a. beademingsmachines. Inderdaad gewoon buitenlucht die gefilterd en gedroogd wordt.
Voor zover mijn kennis gaat wordt ook perslucht in tanks opgeslagen dus zolang de calamiteit niet al te lang duurt kan daarop gedraaid worden. Het is volgens mij niet zo dat de buitenlucht 1:1 verbruikt wordt, dus als er 200l/min verbruikt wordt in het ziekenhuis er ook 200 l/min uit de buitenlucht gefilterd wordt. Het is net als met een compressor, zolang de druk in de tank hoog genoeg is gebeurd er niets, wordt de druk te laag zal hij aan slaan en dus nieuwe buitenlucht aanzuigen. Echter weet ik niet of er een soort backup in dit systeem zit waardoor schadelijke lucht die toch is opgeslagen weer verwijderd kan worden.