Foto: DeWaasdorpDonderdag 23 Mei 2013 om precies middernacht werd de brandweer van Sassenheim opgeroepen voor een brand op de C.J. Speelmanstraat in Sassenheim. Al snel werd er opgeschaald naar middelbrand en werd ook de OVD en de brandweer van Voorhout opgeroepen om aldaar ter plaatse te komen. Eenmaal aangekomen blijkt dat het om een felle brand in de keuken gaat waarbij veel rookontwikkeling was. Alle bewoners konden gelukkig tijdig de woning verlaten, maar een kat en een hond waren nog vermist.
(Omdat de brand twee straten verderop van mijn huis was, was ik binnen 1 minuut ter plaatse. Toen ik aankwam was het eerste dat ik deed informeren of iedereen de woning uit was en heb ik de man des huizen eerste hulp geboden ivm met rook inhalatie, ook heb ik hem met moeite ervan weerhouden om terug de woning in te gaan om zijn huisdieren te gaan zoeken. De brandweer en politie waren gelukkig snel ter plaatse, de TAS van Sassenheim had alleen last van fout geparkeerde auto's en hierdoor heeft deze tijdens het aanrijden naar de woning een auto geraakt in een bocht.)
Gelukkig heeft de brandweer later beide huisdieren uit de woning weten te halen en de dierenambulance is gekomen om die te verzorgen. De bewoners hadden wel rook geïnhaleerd en hierop zijn er twee ambulances ter plaatse gekomen om de bewoners te onderzoeken, uiteindelijk zijn de twee personen meegenomen naar een ziekenhuis in de regio ivm rook inhalatie.