Operationele Visser type 4 ambulance's in Nederland.

Auteur Topic: Operationele Visser type 4 ambulance's in Nederland.  (gelezen 50146 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Pleegje

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 8 maart 2005, 17:51:59
Op de type 4 die in het Friese Oosterwolde rijdt, zit een gewone elektronische sirene.
Hij reed mij afglelopen week toevoellig met een A-1 voorbij. Dus net zo'n geluid als op de meeste nieuwe Visser ambulances.

Groetjes.

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #41 Gepost op: 8 maart 2005, 17:59:28
Foto'tje ( www.nieuwsfotograaf.nl )

Op dit moment wordt hij rijklaar gemaakt en zoals gezegd wordt hij vanaf morgen ingezet  ;)

Super mooie wagen  ;D ;D
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Marc

• Forum gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 8 maart 2005, 19:26:18
Mis alleen het roepnummer boven op de wagen...boven het voorraam zeg maar.

Robin Hundman

• Gast
Reactie #43 Gepost op: 8 maart 2005, 20:00:01
Super mooie wagen  ;D ;D

Ja eindelijk eens niet iets voor Terneuzen maar voor het andere Zeelandse deel  ;) ;D.

FP924

• Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 8 maart 2005, 20:12:24
Ja eindelijk eens niet iets voor Terneuzen maar voor het andere Zeelandse deel  ;) ;D.

Ja, lekker puh  ;D Eindelijk wij eens een keer aan de beurt  8)

Citaat
Mis alleen het roepnummer boven op de wagen...boven het voorraam zeg maar.

Euhmm, dat hebben de ambulances geen van allen hier hoor  ;)

112Owolde

• Gast
Reactie #45 Gepost op: 8 maart 2005, 21:23:14
Op de type 4 die in het Friese Oosterwolde rijdt, zit een gewone elektronische sirene.
Hij reed mij afglelopen week toevoellig met een A-1 voorbij. Dus net zo'n geluid als op de meeste nieuwe Visser ambulances.

Groetjes.

Dit klopt, ik zal binnenkort wel even kijken of ik hier een geluidsfragment van kan maken. Op dit moment is hij even bij Visser voor aanpassingen.

FP924

• Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 9 maart 2005, 09:52:28
09-03-2005
Nieuwe ambulance 73-08: Comfortabeler en beter te horen
Melita Lanting, PZC

ZIERIKZEE - Hij is hoger, comfortabeler voor patiënt en verpleegkundige en beter te horen voor de andere weggebruikers. De post Zierikzee heeft gisteravond een nieuwe ambulance in gebruik genomen. De nieuwe wagen voldoet helemaal aan de eisen van deze tijd, legt teamleider H. Trieling uit. „Alles is mooier en luxer. Voor het personeel is het een hele verbetering.“

Vooral de hogere opbouw van de wagen is een verbetering. Daardoor kunnen de verpleegkundigen nu staan. In verleden moesten zij vaak gebukt het werk doen. De spullen liggen nu ook in kastjes met doorzichtige deurtjes, waardoor in een oogopslag te zien is wat waar ligt. De wagens zijn ook beter te horen voor andere weggebruikers. De hoorn zit niet langer verstopt achter de bumper, maar in de grille, het rooster aan de voorzijde van de auto. De nieuwe ambulance zal ongeveer een jaar of vijf meegaan, vertelt Trieling. „De wagen op de post Zierikzee rijden gemiddeld vijftigduizend kilometer per jaar.“ De levensduur van een ambulance hangt af van het aantal kilometers wat gereden wordt. Op de post Zierikze staat één ambulance. De andere wagen staat op Neeltje Jans. Voor het eerst dit jaar is deze post het hele jaar door (24 uur per dag en zeven dagen in de week) bemand. Eerder was hier alleen in de zomermaanden een ambulance gestationeerd. De wagen op Neeltje Jans wordt in april vervangen. Dan komt ook daar een nieuwe ambulance te staan.

FP924

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 9 maart 2005, 10:23:00
En zojuist de eerste uitruk ( tenzij ze vannacht al weg zijn geweest  :-X). Op verzoek van CPA Rijnmond assistentie bij zwaar ongeval op de N59. Voor zover ik kon horen op de achtergrond was het vrijwel dezelfde sirene als op de oude 7308, alleen deze leek iets zachter te klinken ( in tegenstelling tot wat ze in dat PZC stukje zeggen dus  :P)

Gunther

• Forum gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 9 maart 2005, 16:47:22
Hmm, zou de wagen wel eens vanbinnen willen zien en er eens in staan. Hij is wel hoger, maar wel hoog genoeg?

112Owolde

• Gast
Reactie #49 Gepost op: 9 maart 2005, 17:52:01
Hmm, zou de wagen wel eens vanbinnen willen zien en er eens in staan. Hij is wel hoger, maar wel hoog genoeg?

Ik heb wel foto's van de binnenkant. Maar die post ik hier niet omdat ik ze niet heb gemaakt. Stonden ooit eens op Audiorent.nl ofzo.