Operationele Visser type 4 ambulance's in Nederland.

Auteur Topic: Operationele Visser type 4 ambulance's in Nederland.  (gelezen 50173 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #80 Gepost op: 29 maart 2005, 13:44:57
En zojuist de eerste uitruk ( tenzij ze vannacht al weg zijn geweest  :-X). Op verzoek van CPA Rijnmond assistentie bij zwaar ongeval op de N59. Voor zover ik kon horen op de achtergrond was het vrijwel dezelfde sirene als op de oude 7308, alleen deze leek iets zachter te klinken ( in tegenstelling tot wat ze in dat PZC stukje zeggen dus  :P)

Op zich zit er niet heel veel verschil in, de sirene is gewoon hetzelfde echter is die 20 a 30 cm omhoog verplaats. Of dit heel veel verschil maakt weet ik niet. Het verschil is wel duidelijk merkbaar als de sirene vanuit de bumper naar het dak verplaatst wordt (een paar meter) want als die zo hoog zit gaat het geluid over de auto's heen. Ik denk dat het geluid ondanks dat ie in de grille zit nog heel veel tegen gehouden word.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 29 maart 2005, 16:22:57
Oké, heb ik gedaan: Your Download-Link: http://rapidshare.de/files/1049480/7308_Kerkwerve.MPG.html

Bij mij werkt het alleen niet, maar ik ben ook bijna blond. ??? ;D

Christian

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 29 maart 2005, 16:30:41
Hij wordt volgens mij ook nog geflitst  :)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 29 maart 2005, 16:37:52
Inderdaad. Hij rijdt de flitskast voorbij en FLITS  ;D

FP924

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 29 maart 2005, 16:49:46
Oké, heb ik gedaan: Your Download-Link: http://rapidshare.de/files/1049480/7308_Kerkwerve.MPG.html

Bij mij werkt het alleen niet, maar ik ben ook bijna blond. ??? ;D

Christian

Bij Rapidshare moet je naar onderen op de pagina scrollen, dan even op free klikken en dan weer naar onderen scrollen en even wachten, dan kun je hem downloaden. Dat heb je nou eenmaal met Rapidshare.

Mooi filmpie hoor  ;)

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #85 Gepost op: 29 maart 2005, 17:09:42
Het is een apart geval...
Mijn voorkeur blijft evenwel bij de Amerikaanse ambu's liggen :-)

Wat betreft die sirene: wellicht heeft het ook te maken met het reduceren van de herrie van de sirene in de auto zelf? Om die reden hebben we bij onze TS en AL ook de Martinshorn naar onderen verplaatst ipv bovenop het kabinedak.

Gr
Erik

Terry Rob

• Gast
Reactie #86 Gepost op: 29 maart 2005, 17:23:59
De ambulance ziet er mooi en modern uit.

Foto's verwijderd door Ger@rd

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #87 Gepost op: 29 maart 2005, 17:25:54
Het is een apart geval...
Mijn voorkeur blijft evenwel bij de Amerikaanse ambu's liggen :-)

Wat betreft die sirene: wellicht heeft het ook te maken met het reduceren van de herrie van de sirene in de auto zelf? Om die reden hebben we bij onze TS en AL ook de Martinshorn naar onderen verplaatst ipv bovenop het kabinedak.

Gr
Erik

Erik,

Hierdoor wordt het geluid in de cabine inderdaad wat zachter. Bij de hoogwerker van Leidschendam-Voorburg zijn ze jusit naar het dak verplaatst zodat ze het geluid over de auto's heen gaat zodat  het eerder gehoord wordt. Dus het geluid zal wat minder ver reiken.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

Bart S

• Gast
Reactie #88 Gepost op: 29 maart 2005, 17:35:36
De ambulance ziet er mooi en modern uit.

Yep, alleen die foto's die je hebt geplaatst...  of je hebt mijn foto's (http://www.pbase.com/bart176/venh_bart) 'gepikt' en hebt er je eigen URL onder gezet.... of we stonden naast elkaar en hebben exact dezelfde foto's gemaakt... Ik gok op het eerste en dat vind ik niet zo netjes. Zo "werkt het" dus niet!  >:(

Bart

Robin Hundman

• Gast
Reactie #89 Gepost op: 29 maart 2005, 17:57:58
Yep, alleen die foto's die je hebt geplaatst...  of je hebt mijn foto's (http://www.pbase.com/bart176/venh_bart) 'gepikt' en hebt er je eigen URL onder gezet.... of we stonden naast elkaar en hebben exact dezelfde foto's gemaakt... Ik gok op het eerste en dat vind ik niet zo netjes. Zo "werkt het" dus niet!  >:(

Bart

Dat kun je Terry Rob niet wijsmaken die kopieert (heb ik zelf ook problemen met hem mee gehad) wel vaker zoiets. Maarja daar raken we aan gewend! Beetje jammer en kinderachtig. Ook niet voor niks dat in elke fotó op mijn site copyright staat. Maar goed zeker mooie film Christian hij rijd stevig door alleen jammer dat hij versneller niet ff aandeed! En mooie foto Bart  ;).