Brandweer ladderwagen op de kop in water Marneweg - Lauwersoog 21-05-2013

Auteur Topic: Brandweer ladderwagen op de kop in water Marneweg - Lauwersoog 21-05-2013  (gelezen 6077 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
'

In bovenstaande tekst staat vermeld dat het om bosbrandweer gaat. Lijkt me aannemelijk dat dat ook het geval is.

Ja dat klopt ook, doelde daarom op de oude TS van Zoutkamp die sinds 3 jaar van de bosbrandweer is :)


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden


Foto Jan Beets
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Het is de autoladder. Recent is de voorkant gelijk gemaakt aan de overige voertuigen. Dat is ook de enige Margirus die ze hebben.
Digitaal onderzoek


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Lauwersoog - Brandweerwagen over de kop in het water
Lauwersoog - Brandweerwagen over de kop in het water
 Marcel Klip·    
Gepubliceerd op 21 mei 2013
Citaat
Op de Marneweg bij Lauwersoog is dinsdagmiddag rond twee uur een brandweerwagen van Stichting Bosbrandweer Noord-Nederland door nog onbekende oorzaak over de kop gevlogen.

De chauffeur is met een hoofdwond naar het ziekenhuis gebracht. De brandweerauto heeft schade opgelopen en wordt door een bergingsbedrijf afgevoerd.

De Bosbrandweer staat los van de gewone Brandweer en houdt zich vooral bezig met natuurbranden. De auto was eerst wel in bezit van de gewone Brandweer, maar is later aan de Bosbrandweer verkocht.

Chauffeur gewond na ongeluk met brandweerwagen - RTV Noord
Chauffeur gewond na ongeluk met brandweerwagen - RTV Noord
 rtvnoord·    
Gepubliceerd op 21 mei 2013
O
Citaat
p de Marneweg bij Lauwersoog is dinsdagmiddag rond twee uur een brandweerwagen van Stichting Bosbrandweer Noord-Nederland door nog onbekende oorzaak over de kop gevlogen. De chauffeur is met een hoofdwond naar het ziekenhuis gebracht.

Kijk hier voor meer informatie: http://www.rtvnoord.nl/?p=121119
Samen sterk in de hulpverlening!


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Het is de autoladder. Recent is de voorkant gelijk gemaakt aan de overige voertuigen. Dat is ook de enige Margirus die ze hebben.

hadden.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Het kan aan mij liggen, maar wat moet de bosbrandweer met een redvoertuig????   Een aantal 4x4 TS-en kan ik begrijpen....   Maar een laderwagen???


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Het kan aan mij liggen, maar wat moet de bosbrandweer met een redvoertuig????   Een aantal 4x4 TS-en kan ik begrijpen....   Maar een laderwagen???

De bosbrandweer heeft maar 2 terreinvoertuigen. Verder hebben ze 3 ladderwagens, een autospuit en een motorspuit.

De niet terreinvoertuigen worden alleen gebruikt voor optochten etc. De 'gewone' voertuigen kunnen repressief ingezet worden. Ik weet echter geen voorbeeld waarbij dit ook echt gebeurd is.  O0

Overigens kan een ladderwagen of hoogwerker wel ingezet worden bij natuurbranden om de situatie van bovenaf te schouwen. Wanneer er geen helikopter of vliegtuigje beschikbaar is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Brandnetel

  • brandweermensch
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,487
Ongeluk autoladder

geplaatst op: 21 mei 2013

Vanmiddag is in Lauwersoog de autoladder (AL06) van de Bosbrandweer door een stuurcorectie na het raken van de berm, door onbalans in het water terecht gekomen. Het voertuig werd bestuurd door de chauffeur van de technische dienst en is met de schrik vrijgekomen en maakt het na omstandigheden goed.

Bron: http://www.bosbrandweer.nl/2013/05/21/ongeluk-autoladder/


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Einde oefening voor ladderwagen Bosbrandweer - RTV Noord
Einde oefening voor ladderwagen Bosbrandweer      
Gepubliceerd op 23 mei 2013
Citaat
De schrik zit er nog flink in bij de Bosbrandweer in Niebert. Afgelopen dinsdagmiddag belandde een ladderwagen van het korps op de kop in het water in het Lauwersmeergebied.

Kijk hier voor meer informatie: http://www.rtvnoord.nl/?p=121170
Samen sterk in de hulpverlening!