Ik denk niet dat dit enige toelichting behoeft.
Hoezo? Het is een functionaris met veel verschillende petten op;
a. als MMT arts heeft hij belangen;
b. als Medisch Manager Ambulancezorg heeft hij belangen;
c. als bestuurslid van de Nederlandse Vereniging van Medisch Managers Ambulancezorg heeft hij belangen;
d. als voorzitter van de commissie Landelijk Ambulance Protocol 7.2 een bijzondere rol en verantwoording;
e. als lid van de Nederlandse Reanimatie Raad ondersteunt hij de mening dat intubatie de beste manier is om patienten te beademen. In het voorwoord van LPA stelt hij dat endotracheale intubatie geen toegevoegde waarde heeft, terwijl hij weet dat ambulanceverpleegkundigen meer doen dan uitsluitend reanimaties.
....en dan hij moet nog eens het belang van de patient dienen, zelfs als het om ernstige gewonde patienten gaat in reanimatiesetting. (die volgens jou toch al bijna dood zijn wat als vrijbrief gezien moet worden om alles te mogen doen onder de vlag van doder dan dood kan niet).
Dat soort mensen hebben veel te veel belangen en dragen actief bij aan al het onwerkbare geouwehoer en falende organisaties die mij als burger bakken vol met geld kosten. Ik heb ze het liefste in de bijstand omdat ik ze nu veel te veel betaal via zorgtoeslag en belastingen.