Ik weet niet hoeveel de gemiddelde Nederland betaald aan zorg in Nederland, maar volgens mij betalen we al (meer als) voldoende voor de zorg
De gemiddelde Nederlander moet veel betalen voor de zorg. Voor een redelijke groep Nederlanders is het momenteel al zo dat het te veel is. Als we niets doen weten we zeker dat de gemiddelde Nederlander in de toekomst nog veel meer zal gaan betalen aan de zorg.
Hier gaat het over de zorg geleverd door het MMT. Ik heb het een luxe vorm van zorg genoemd. Er is geen enkele noodzaak om in een klein landje als Nederland vier helikopter MMT's operationeel te hebben.
Wat CM en ik bedoelen is dus per direct de geldkraan dicht voor deze teams. Het zal niet zorgen dat er aanmerkelijk meer mensen zullen overlijden en ook niet zorgen dat mensen langer leven.
Als Nederlanders wel vinden dat het netjes, fatsoenlijk of comfortabel voelt dat er helikopter-MMT's zijn moeten burgers in een regio zelf door middel van donaties deze vorm van extra zorg betalen. Als burgers geen behoefte hebben om te doneren geven ze dus zelf aan dat ze de combinatie van ziekenhuizen en ambulancezorg voldoende vinden.