overal zijn voorstanders en tegenstanders voor te vinden. Ik heb me wel verdiept in MMT's en ben overtuigd van de noodzaak van MMT's. Het is altijd goed om discussie op gang te houden, iedereen is vrij om zijn of haar visie te uiten.
Ik heb ook nergens gezegd dat ze weg moeten. Ik vind wel dat het MMT op deze manier geen geld meer behoort te krijgen. Niemand in de zorg komt er nog mee weg om niet transparant te zijn.
Ik vind dat burgers helder moeten kunnen terug vinden wat het MMT per jaar kost. Hoeveel handelingen er verricht zijn door de MMT arts die niet door een ambulanceverpleegkundige mogen worden uitgevoerd. We horen ons uitsluitend te richten op deze groep patienten als het gaat om reductie sterfte en gezondheidswinst.
Alle cancels en inzetten waarbij de MMT arts wel in actie komt maar de handeling ook door de ambulanceverpleegkundige uitgevoerd had mogen worden dienen alleen mee te tellen bij de gemaakte kosten.
Als MMT-teams ook nog willen praten over het uitvoeren van een thoracotomie dan wil ik wel eens wat meer weten over de behaalde resultaten. Ik heb er veel moeite mee dat een chirurg een schandalig hoog aantal borstkankeroperaties moet uitvoeren om te laten zien dat hij bekwaam genoeg is om deze operatie uit te voeren en een vliegende anesthesioloog buiten op straat even een thoracatomie kan uitvoeren.