Inzet ME bij krakersrellen Ubicapanden Ganzenmarkt - Utrecht 24-05-2013

Auteur Topic: Inzet ME bij krakersrellen Ubicapanden Ganzenmarkt - Utrecht 24-05-2013  (gelezen 6216 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht


Foto,s Aneo Koning
Bron + Meer foto's: https://www.facebook.com/amkoning85/posts/465753033506309
foto('s) geplaatst met toestemming van rechthebbende


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
RTV Utrecht ‏@rtvutrecht 1u

Politie: tien krakers aangehouden voor openlijke geweldpleging. #ubica #krakers


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
ubicapanden Utrecht leeg gehaald door mobile eenheid politie midden nederland
Film: Aneo Koning
film geplaatst met toestemming van rechthebbende


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
ME valt weerbarstig kraakpand Utrecht binnen

UTRECHT - De Mobiele Eenheid is in de nacht van vrijdag op zaterdag het krakersbolwerk Ubica in de binnenstad van Utrecht binnengevallen. Nadat de krakers enkele uren verf en vuurwerk vanaf het dak naar beneden hadden gegooid, kwamen de ME'ers in actie.

De actie van de ME verliep rustig, vertelde een woordvoerster van de politie. Meerdere krakers zijn aangehouden. Het precieze aantal arrestaties is nog onbekend. Een aantal mensen had zich in het gebouw vastgeketend om het de politie lastig te maken.

Het tumult ontstond volgens de politie toen 's avonds op straat een brandje werd gesticht. Politiemensen die op de stapel brandende autobanden afkwamen, werden vanaf het dak bekogeld. Daarop werd de ME ingeschakeld. Een groot gebied rond de twee panden aan de Ganzenmarkt werd afgezet.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
En via http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1002273 een exclusieve rondleiding tijdens de inval van de ME


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
André van Schie ‏@andrevanschie 1u

"de inspecteur van toezicht en handhaving heeft geconstateerd dat #ubica zo onveilig is dat er niet gewoond kan worden"


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Krakers Ubica gaan in hoger beroep

ubicaAfgelopen woensdag bepaalde de rechter  dat huisbaas Vloet de krakers van Ubica uit het pand moet zetten. De krakers hebben nu aangegeven in hoger beroep te gaan tegen deze uitspraak.

Dit hoger beroep dient op donderdag 23 mei. De krakers menen dat ontruiming van het pand gaat leiden tot leegstand, omdat Vloet het pand niet langer wil verkopen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ubica-panden op Ganzenmarkt trekken bekijks



UTRECHT - Tientallen mensen zijn zaterdagmiddag een kijkje gaan nemen bij de Ubica-panden, waar afgelopen nacht krakersrellen plaatsvonden.

De omgeving rond de Ganzenmarkt werd vrijdagavond ontruimd, de omgeving rond de gebouwen is nog steeds hermetisch afgesloten. Politie en ME staan paraat, zodat de panden niet opnieuw bezet worden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 25 mei 2013, 14:29:22

Krakersrellen schokt nieuwe eigenaar Ubica-panden


UTRECHT - De nieuwe eigenaar van de Ubica-panden in Utrecht heeft geschrokken gereageerd op de krakersrellen.

Projectontwikkelaar Willem Klaassen had hooguit een ludiek protest verwacht met bijvoorbeeld spandoeken, maar vindt de gebeurtenissen van afgelopen nacht teleurstellend. "Eerder lieten de krakers weten dat ze het pand hebben omarmd, maar daar is nu weinig van te merken, eerder het tegenovergestelde."