Brandweervoertuigen op voormalige legervoertuigen!

Auteur Topic: Brandweervoertuigen op voormalige legervoertuigen!  (gelezen 19755 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

jwpots

• Gast
Reactie #70 Gepost op: 11 januari 2006, 19:42:03
Bijgaand een heel mooi plaatje van een oude Chevrolet PM van de brandweer Steenbergen, korps Kruisland. De wagen is gebouwd op een oud legervoertuig uit WO-II. De opbouw bestaat uit een PM10 en is naar mijn idee opgebouwd door Remmers Tilburg, maar zekerheiod heb ik hier niet over. Het type van deze Chevrolet is mij ook onbekend.

Groet
Johan

[verwijderd door de beheerder]

Vatrogasci

• purchaser
  • Forum gebruiker
    • BLOG VATROGASCI
Reactie #71 Gepost op: 14 februari 2006, 20:30:06
Hierbij een foto van de oude Dodge die in dienst was in het Belgische plaatsje Lochristi
Helaas heb ik zeer weinig informatie over dit voertuig

(C) archief GVA

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 19 februari 2006, 19:03:04
ik weet niet wat voor een informatie je nog zoekt. maar ik kan je wel vertellen dat dit een Dodge T223 of wel een WC63 legertruck is geweest. hierbij een afbeelding uit een manuel van deze wagen.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 19 februari 2006, 19:07:05
In Australie werd tot nog niet zo lang geleden nog vol op gebruikt gemaakt van oude CMP legertrucks uit de oorlogsjaren. hier een Chevrolet C60L die op dat moment al buiten dienst was gesteld. en bij een boer op het land stond.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 19 februari 2006, 19:11:09
een Chevrolet C60S met Holden opbouw van de Berramangra Bush Fire Brigade. deze was toen nog volledig inzetbaar en in actieve dienst.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 19 februari 2006, 19:16:28
deze Chevrolet C60S met Holden opbouw was dus niet meer in actieve dienst en stond op een stuk land weg te rotten. jammer van zo aparte bosbrandweerwagen. hopelijk heeft een verzamelaar in Australie deze wagen als nog opgekocht en op die manier gered van de ondergang. ooit was dit een van vele CMP trucks welk bij de bush fire brigade's in Australie gebruikt werden.