Middelbrand (caravan) Camping Het Haasje, Fortmonderweg - Olst 25-05-2013

Auteur Topic: Middelbrand (caravan) Camping Het Haasje, Fortmonderweg - Olst 25-05-2013  (gelezen 1955 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
p2kflex
19:45:11 25-05-13GROUP-1PRIO 1 Brand Wegvervoer : Haasje Het : Fortmonderweg : 17 8121SK Olst 2530 (caravan)
0610691BRW IJsselland (Olst - Wijhe) (Infocode klein Incident)
0610663BRW IJsselland (Olst) (Bevelvoerder)
0610666BRW IJsselland (Olst) (Blusploeg)
0610665BRW IJsselland (Olst) (Kazernecode)
0610690BRW IJsselland (Olst) (Lichtkrant)
p2kflex
20:01:46 25-05-13GROUP-2PRIO 1 Brand Wegvervoer : Haasje Het : Fortmonderweg : 17 8121SK Olst 2590 (caravan) (Middelbrand)
MB0610691BRW IJsselland (Olst - Wijhe) (Infocode klein Incident)
MB0610692BRW IJsselland (Olst - Wijhe) (Infocode middel Incident)
MB0611860BRW Veiligheidsregio IJsselland (OvD Olst - Wijhe - Raalte)
MB0806240Meldkamer Oost Nederland (Monitorcode)
MB0830999Meldkamer Oost Nederland (Monitorcode)
MB0630214Politie Veiligheidsregio IJsselland (PersInfo Zuid)
p2kflex
20:02:41 25-05-13GROUP-1PRIO 1 Brand Wegvervoer : Haasje Het : Fortmonderweg : 17 8121SK Olst 2532 (caravan) (Middelbrand)
MB0610703BRW IJsselland (Wesepe) (Bevelvoerder)
MB0610706BRW IJsselland (Wesepe) (Blusploeg)
MB0610705BRW IJsselland (Wesepe) (Lichtkrant)
MB0610730BRW IJsselland (Wesepe) (Lichtkrant)
MB0806240Meldkamer Oost Nederland (Monitorcode)






Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Die camping is tijdens hoogwater in de IJssel niet bereikbaar.
Het is nu MB met alle inzet van dien. Brengt mij op de vraag heeft die camping ook eigen blusmiddelen voor de inzet tijdens hoogwatersituaties ?


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Die camping is tijdens hoogwater in de IJssel niet bereikbaar.
Het is nu MB met alle inzet van dien. Brengt mij op de vraag heeft die camping ook eigen blusmiddelen voor de inzet tijdens hoogwatersituaties ?

Maar er zit meer dan een kwartier tussen de opschaling naar MB. Daarnaast heb ik niet het idee dat de waterstand van de IJssel erg hoog niet. Kom dagelijks langs de IJssel een paar kilometer verderop.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Brand in stacaravan op 't Haasje


FORTMOND - De brandweer van Olst-Wijhe is zaterdagavond met groot materieel uitgerukt voor een brand in een grote stacaravan op camping 't Haasje op Fortmond.

zie verder http://www.destentor.nl/regio/olst-wijhe/brand-in-stacaravan-op-t-haasje-1.3834547?utm_medium=twitter&utm_source=dlvr.it


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Die camping is tijdens hoogwater in de IJssel niet bereikbaar.
Het is nu MB met alle inzet van dien. Brengt mij op de vraag heeft die camping ook eigen blusmiddelen voor de inzet tijdens hoogwatersituaties ?

De camping zelf heeft (voor zover ik weet) geen extra blusmiddelen. Tijdens hoog water zijn er geen gasten op de camping  Dat vermindert het risico. De brandweer wordt overgezet met een pontje. Ze nemen dan een pomp en aanvalskrat mee. Afhankelijk van de situatie kan er ook voor de komst van het hoge water al een pomp (MSA o.i.d.) gestald worden.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Jasper Hutten ‏@jasperhutten 56s
Brand in Chalet op Camping 't Haasje in Fortmond.http://i.1rs.nl/img/2013/05/dsc_0254.jpg


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
De camping zelf heeft (voor zover ik weet) geen extra blusmiddelen. Tijdens hoog water zijn er geen of weinig gasten op de camping  Dat vermindert het risico. De brandweer wordt overgezet met een pontje. Ze nemen dan een pomp en aanvalskrat mee. Afhankelijk van de situatie kan er ook voor de komst van het hoge water al een pomp (MSA o.i.d.) gestald worden.

Bedankt voor de toelichting.

(Het is naar mijn indruk een behoorlijk grote camping met de nodige caravans en huis(jes) n.av. de foto 6 die ik later zag )


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Bedankt voor de toelichting.

(Het is naar mijn indruk een behoorlijk grote camping met de nodige caravans en huis(jes) n.av. de foto 6 die ik later zag )

Ik vond nog een krantenartikeltje van een oefening op Fortmond tijdens hoog water. Dat geeft een indruk van de werkwijze.
http://www.destentor.nl/regio/raalte/brandweer-oefent-op-fortmond-1.3241750


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Ik vond nog een krantenartikeltje van een oefening op Fortmond tijdens hoog water. Dat geeft een indruk van de werkwijze.
http://www.destentor.nl/regio/raalte/brandweer-oefent-op-fortmond-1.3241750

Weer eens wat anders deze(oefen)uitruk. Blijkt dat men ook voorbereid is op hoogwaterinzet op de camping.(en natuurlijk ook die huizen die er ook buien de camping staan.)
Bedankt voor je speurwerk.