RedNed striping

Auteur Topic: RedNed striping  (gelezen 19142 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Fly

• Forum gebruiker
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Gepost op: 6 mei 2005, 13:11:52
Langzaam komen er meer voertuigen welke uitgevoerd zijn met de Reddingsbrigade Nederland striping.

Reddingsbrigade Egmond

(foto ERB)

Reddingsbrigade IJmuiden

(foto (IJRB)

Reddingsbrigade Petten

(foto (PRB)

aan het strand is iedereen directeur

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2005, 13:37:35
Leuke striping  ;D ;D
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2005, 14:12:30
is de kleur blauw van de striping van het voertuig van IJmuiden nou een andere blauw dan de andere voertuigen? of lijkt het alleen maar zo.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2005, 14:16:19
is de kleur blauw van de striping van het voertuig van IJmuiden nou een andere blauw dan de andere voertuigen? of lijkt het alleen maar zo.

Jah dat viel mij ook al op, dat is een stuk lichter, kan met het licht te maken hebben  :-\
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2005, 15:32:47
ik vind het ook wel mooi striping :D
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

Fly

• Forum gebruiker
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #5 Gepost op: 6 mei 2005, 15:34:09
Heren, de striping is dezelfde kleur als van de voertuigen van Egmond en Bergen, echter de foto is met flits gemaakt daardoor lijken de strepen lichter (ook zie je nu de oranje stippen)

Fly
aan het strand is iedereen directeur

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 6 mei 2005, 17:45:15
Eindelijk, een topic over de redned striping  :D

Heel mooi dat de reddingsbrigades nu eindelijk overkunnen op één striping. Dat maakt de reddingsbrigade al een stuk professioneler en zal door andere hulpverleningsdiensten en het publiek meer gerespecteerd worden denk ik.

maar de keuze voor deze striping opzich...
- Waarom geen Biza-striping? Dan is de reddingsbrigade helemaal goed herkenbaar als hulpverleningsdienst. (De striping is per slot van rekening ontwikkelt ism Biza)
- Waarom wit met blauw? Er waren/zijn een aantal brigades die gebruik maken van blauw en geel (Castricum, oude wagen van IJmuiden) Blijkbaar wordt dat als een goede kleurstelling gezien.

Combinatie van deze 2 punten kan je zien in de wagen van Culemborg (staat te koop overigens) http://www.reddingsbrigade-culemborg.nl/auto.php Schitterende wagen vind ik.

In een PPT presentatie van RedNed heb ik een keer 2 stripingvoorstellen gezien. Beide Biza, waarvan één blauw met geel en rode achtergrond en blauw met wit en oranje achtergrond (heeft iemand hier nog plaatjes van trouwens? ze lijken verbannen van internet).
Het is dus geen van biede geworden  ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

brw_sluis

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 6 mei 2005, 23:10:03
Ben er niet zo kapot van hoor

guest1564

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 6 mei 2005, 23:13:18
Ik had ze denk ik andersom gedaan, net zoals de andere hulpdiensten, maar ik vind de striping wel mooi.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 7 mei 2005, 17:42:48
Ik had ze denk ik andersom gedaan, net zoals de andere hulpdiensten, maar ik vind de striping wel mooi.
Hoe bedoel je andersom?

Ben er niet zo kapot van hoor
Is dat positief of negatief?

FF voor de duidelijkheid:
Ik ben er wel positief over hoor!
Het is een mooie striping opzich geworden. Vooral dat golvende vind ik goed bij de werkomgeving van de voertuigen passen.
Alleen had ik persoonlijk voor een andere gekozen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s