Surveillance "A7 Veilig" met onopvallende controlevoertuigen met dashcams en iPads

Auteur Topic: Surveillance "A7 Veilig" met onopvallende controlevoertuigen met dashcams en iPads  (gelezen 4489 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Asociaal en gevaarlijk rijgedrag op A7 gefilmd door politie

Onopvallende controles om verkeersdeelnemers spiegel voor te houden

Iemand rechts inhalen, snijden of langdurig op de bumper kleven en dat meteen terugzien op een iPad die de politie je voor houdt? Vanaf 29 mei 2013 is dat mogelijk op de A7 in Friesland en Groningen. De politie beschikt hier nu over onopvallende controlevoertuigen met dashcams en iPads om verkeersdeelnemers direct met hun eigen rijgedrag te confronteren. De aanschaf van de apparatuur is mogelijk gemaakt door de projectpartners van A7 Veilig.

Meer: http://www.a7veilig.nl/nieuws/asociaal-en-gevaarlijk-rijgedrag-op-a7-gefilmd-door-politie/




Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Afgesplitst uit: De politie op YouTube

Citaat van: Sylvester link=msg=1167808 date=1369856779
Een agent dat door collega's aan de kant wordt gezet.
Agent op de bon geslingerd voor asociaal rijden
De politie in Noord-Nederland heeft op de A7 een eigen agent in burger van de weg geplukt en een boete gegeven van 220 euro wegens asociaal rijgedrag.
+video ^-^
Iets zegt mij dat dit geen 'agent in burger', maar gewoon een agent in vrije tijd.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Agent beboet voor asociaal rijgedrag - RTV Noord

Agent beboet voor asociaal rijgedrag - RTV Noord
rtvnoord·14.378        
Gepubliceerd op 29 mei 2013
De politie in Noord-Nederland heeft op de A7 een eigen agent in burger van de weg geplukt en een boete gegeven van 220 euro wegens asociaal rijgedrag.

Dat gebeurde tijdens de demonstratie van een nieuw surveillancesysteem waarbij automobilisten, net als in Blik op de Weg, met hun eigen rijgedrag worden geconfronteerd.

Tussen Drachten en Heerenveen zag het team van de politie een motorrijder veel te hard rijden, rechts inhalen, en over een verdrijvingsvlak rijden. Ook al bleek hij van de politie, hij kreeg toch een boete.

Het surveillancesysteem dat woensdag werd gepresenteerd is een nieuw middel van de politie om de A7 veiliger te maken.
Samen sterk in de hulpverlening!


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: Live link=msg=1167835 date=1369859320
Agent beboet voor asociaal rijgedrag - RTV Noord

Agent beboet voor asociaal rijgedrag - RTV Noord
rtvnoord·14.378        
Gepubliceerd op 29 mei 2013
Euhm ik kan het mis hebben, maar deze agent (die uit de auto stapt) heb ik toch ook al een paar keer gezien bij wegmisbruikers. Daar worden ook eigen voertuigen van de politie gebruikt voor de VROS, maar nu schijnt het helemaal nieuw te zijn?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Vreemd. Dashcams en iPads. Dus geen VROS, maar gewoon een burgerauto met wat camera's?


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Citaat van: Haageneesch link=msg=1167830 date=1369858716
Iets zegt mij dat dit geen 'agent in burger', maar gewoon een agent in vrije tijd.

En ik denk dat ondanks het blurren, zijn collega's (en misschien ook wel zijn chef) hem echt wel herkennen. En dat hij het voorlopig ook nog wel even hoort.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Citaat van: Sylvester link=msg=1167808 date=1369856779
Terug naar de filmpjes dan maar.
Een agent dat door collega's aan de kant wordt gezet.
+video ^-^

Staat nu ook op Geenstijl...

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/05/video_agenten_slingeren_agent.html


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Citaat van: Maxx link=msg=1167842 date=1369859500
Vreemd. Dashcams en iPads. Dus geen VROS, maar gewoon een burgerauto met wat camera's?

Zal wel goedkoper zijn. En makkelijker over te zetten naar een ander voertuig. Als op deze manier meer voertuigen uitgerust kunnen worden met camera, ben ik er wel voorstander van.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: TDMdR link=msg=1167846 date=1369859709
Zal wel goedkoper zijn. En makkelijker over te zetten naar een ander voertuig. Als op deze manier meer voertuigen uitgerust kunnen worden met camera, ben ik er wel voorstander van.

Kennelijk is dit een gewone onopvallende surveillance-auto zonder het meet/computersysteem maar met een veel goedkopere camera er in. ;) O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Te dicht op een voorganger, rijden over een verdrijvingsvlak, rechts inhalen?

Alles bij elkaar een boete voor asociaal rijgedrag, 220 euro!  :-\

Ik ken voorbeelden waarbij de boetes hoger zijn. Volgen van een cursus, iets in de 800 euro.
Geen afstand houden, iets van 400 euro.
Verdrijvingsvlak is me niet bekend, maar ik denk dat deze agent er nog aardig vanaf gekomen is.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.