Surveillance "A7 Veilig" met onopvallende controlevoertuigen met dashcams en iPads

Auteur Topic: Surveillance "A7 Veilig" met onopvallende controlevoertuigen met dashcams en iPads  (gelezen 4490 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Ik snap de speculatie over het feit of de betrokkene er 'goed' vanaf is gekomen met 'slechts' een bon van 220 euro, maar die speculatie of het gedaan is omdat het een politiecollega is gaat echt op niets uitlopen. Ben het wel eens dat deze betrokkene er 'goed' vanaf is gekomen met enkel 1 bekeuring als inderdaad alle feiten gepleegd zijn.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Vindt het zelfs absurd dat agent er zo afkomt.
Je hebt wel een voorbeeld functie!

Ik vraag me af als de camera er niet bij was geweest of hij wel een boete heeft gehad.
Nu konden ze niet anders natuurlijk...


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Als het goed is (en dat zie je ook vrijwel altijd bij wegmisbruikers ed) wordt er voor de staandehouding al een beslissing genomen voor welke feiten er geverbaliseerd gaat worden. Ik vind dan ook dat wij er vanuit kunnen gaan dat eea ook zo gedaan is, misschien wel juist omdat de camera erbij is. Andersom zou het ook vreemd zijn om juist deze betrokkene (agent) meer te bekeuren voor het feit dat hij een agent is.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Volgens mij heeft de actie op de A7 ook meer een opvoedkundig karakter.
Er zal aan de hand van de beelden ook niet veel bekeurd worden, werd er geschreven. Ook zullen de beelden niet gebruikt worden bij juridische zaken. Alhoewel er wel bekeurd kan worden als daar gerede aanleiding voor is, dus dan moet je het al echt te bont gemaakt hebben.

Het had ook anders kunnen lopen voor deze agent in vrije tijd, rijbewijs kwijt o.i.d.
Daar heeft hij dan geluk mee gehad. Zelf rijdt ik regelmatig over de A7, ben benieuwd wat ik te zien krijg.
(ik heb gelukkig niets te vrezen, maar zie genoeg)
Vanmiddag nog een vrouwtje gezien die aantekeningen zat te maken met een briefje op haar stuur met een gangetje van 130.

Ik denk dat dit een goede actie gaat worden, FRL en GRN succes!!!  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: skippy02 link=msg=1167915 date=1369864676
Ook zullen de beelden niet gebruikt worden bij juridische zaken. Alhoewel er wel bekeurd kan worden als daar gerede aanleiding voor is, dus dan moet je het al echt te bont gemaakt hebben.

Het lijkt mij erg stug dat er puur als waarschuwing gereden gaat worden...
Daarnaast bevreemd het mij dat de beelden niet gebruikt worden voor juridische zaken. Je gaat als politie-agent iets vastleggen, je gaat hier een betrokkene mee confronteren en vervolgens kan dit materieel niet gebruikt worden bij een eventueel bezwaarschrift  ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Citaat van: Jerommeke link=msg=1167920 date=1369865041
Het lijkt mij erg stug dat er puur als waarschuwing gereden gaat worden...
Daarnaast bevreemd het mij dat de beelden niet gebruikt worden voor juridische zaken. Je gaat als politie-agent iets vastleggen, je gaat hier een betrokkene mee confronteren en vervolgens kan dit materieel niet gebruikt worden bij een eventueel bezwaarschrift  ???

Ja, dit had ik gelezen op de site geloof ik. Weet niet meer precies waar het stond. Misschien dat iemand dat vannacht nog tegenkomt. Ik ga eerst slapen.  ;)
Vond het ook wel een beetje vreemd maar zou het ermee te maken kunnen hebben dat het geen geijkt spul is wat ze gebruiken?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Citaat van: Maxx link=msg=1167905 date=1369863685
Als het goed is (en dat zie je ook vrijwel altijd bij wegmisbruikers ed) wordt er voor de staandehouding al een beslissing genomen voor welke feiten er geverbaliseerd gaat worden. Ik vind dan ook dat wij er vanuit kunnen gaan dat eea ook zo gedaan is, misschien wel juist omdat de camera erbij is. Andersom zou het ook vreemd zijn om juist deze betrokkene (agent) meer te bekeuren voor het feit dat hij een agent is.

Dat veranderd vanzelf als je klaar bent met de opleiding.


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: skippy02 link=msg=1167915 date=1369864676
Volgens mij heeft de actie op de A7 ook meer een opvoedkundig karakter.
Er zal aan de hand van de beelden ook niet veel bekeurd worden, werd er geschreven.

Citaat van: skippy02 link=msg=1167924 date=1369865431
Ja, dit had ik gelezen op de site geloof ik. Weet niet meer precies waar het stond.

De staande gehouden bestuurder hoeft niet in het politievoertuig plaats te nemen en krijgt aan de hand van de beelden uitleg over wat hij fout deed. Dat wil niet zeggen dat hij meteen een bekeuring krijgt.