0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.
Ik vraag me af of het niet verstandiger was geweest om een AT in te zetten. Ik heb makkelijk praten vanaf de zijlijn natuurlijk. Ik kan er over nadenken, de agenten ter plaatse moeten beslissen in een seconde.
Eindelijk een filmpje dat daadwerkelijk aanhoudingsvuur laat zien. .
"De politie heeft woensdagavond onverantwoorde risico's genomen bij de inval in een woning aan de Laan van Norma in Nieuw-Vennep. Dat stelt Hans Slaman." - RTVNH 01/06/2013http://rtvnh.nl/nieuws/107665/Politie-inval+Nieuw-Vennep+was+onverantwoord
Nu is meneer Slaman blijkbaar een expert op dit gebied, maar toch bekruipt me een gevoel van onbehagen over de zoveelste (invloedrijke) persoon die kritiek uit op de politie. De agenten hebben bij dit incident in de situatie waarin ze zich op dat moment bevonden doorpakkend opgetreden, iets waar ik veel respect voor heb en wat mij betreft nog meer mag gebeuren.Als er ruimte is om een halt te maken in de situatie en een AT etc. af te wachten is dat zeker een optie, maar blijkbaar was dat op dat moment niet het geval en kon er handelend worden opgetreden. Petje af en ga zo door.
Onervarenheid kan hier volgens hem een rol bij spelen. Zo vaak gebeurt het immers niet dat het korps in de Haarlemmermeer met gijzelingen te maken krijgt. "Toch had er een iemand moeten zijn, bijvoorbeeld een leidinggevende, die 'stop' had moeten zeggen, we nemen even afstand en wachten de komst van het arrestatieteam af.