Waarom maakt de politie minimaal gebruik van p2000,ik denk dat de politie zo veel info kan sturen aan gebruikers
heeft iemant hier een verklaring voor???
Ik lees dit wel vaker en het blijft me verbazen hoor. P2000 is een
alarmeringsnetwerk en geen
meldingennetwerk. Vroeger in den analoge tijd, werd de brandweer gealarmeerd via piepers en P2000 heeft die functie overgenomen. Vroeger gingen de politiemeldingen ook niet via piepers, dus waarom zou dat nu wel via P2000 moeten gaan? Elke politieeenheid is in principe bereikbaar via C2000, wat heeft een pieper dan nog voor toegevoegde waarde? Daarnaast maken sommige politieregio's wel degelijk gebruik van P2000 om bepaalde piketfuncties te alarmeren, mensen die van huis moeten komen. Zo heeft Limburg-Zuid vrijwel elk piket op P2000 zitten en is Haaglanden ook aardig op weg. Haaglanden heeft zelfs de complete ME op P2000 zitten, alleen gaan de meeste (geplande) inzetten via de email en wordt P2000 slechts gebruikt voor plotselinge en dus onvoorziene calamiteiten.
Maargoed niet getreurd, binnen een half jaar moet elke politieregio een persinformatiecode in gebruik nemen, in navolging van Rotterdam-Rijnmond.
Hunter