Nu zijn sinds enkele dagen de OvD-P en misschien nog wel meer codes van de politie te volgen op P2000 monitor,
p2kflex
18:08:44 28-12-09 | -ALPHA- | PRIO 1 'T HARDE Verkeersongeval (beknelling: ja) |
0830041 | Politie Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (OvD-P Noord-West Veluwe) |
Nu is het zo dat N-O Gelderland als 1 van de enigste regios geen ambus op p2000 heeft.
Die OvD's (en nog een paar functies) zitten al een tijd op P2000, maar worden niet primair via P2000 gealarmeerd. Voor zover ik weet is dat slechts een extra bereikbaarheid en op de momenten dat een OvD-P in dienst is dan is hij of telefonisch, of via C2000 bereikbaar en dan hoeft er ook niet gepiept te worden.
0830044 | 09:22:24 04-10-08 PRIO 1 WICHMOND Woningbrand (omvang brand: grote brand) (Gripregeling: grip 1) |
Een van de weinige regio's zonder ambu's op P2000? Ik zal ze even opsommen :
- Groningen
- Drenthe
- IJsselland
- Twente
- Noord- en Oost-Gelderland
- Utrecht
- Gooi en Vechtstreek
- Zuid-Holland-Zuid
- Midden en West Brabant
- Brabant-Noord
- Zuidoost Brabant
- Flevoland
Dat zijn toch 12 van de 25 regio's = bijna 50%.
Of ze ooit nog komen is moeilijk te zeggen. Ik kan me nog herinneren dat de CPA's Amsterdam en Haaglanden negatief tegenover P2000, ook die zijn ineens tevoorschijn gekomen. Midden en West Brabant had ook concrete plannen maar die zijn op een gegeven moment toch van tafel geveegd (of op de lange baan geschoven?). Je weet het nooit. Er moeten maar een paar situaties voordoen waarbij de huidige bereikbaarheid (C2000 of GSM) het laat afweten en P2000 kan wellicht opnieuw overwogen worden. Ik heb me laten vertellen dat bepaalde regio's blij waren met P2000 ten tijde van de Vodafone storing vorige maand, dat soort dingen kan ook een rol spelen...