Nou, ik schijn nogal wat losgemaakt te hebben hier.
Ik ben verbaasd over de aantallen mogelijkheden, alleen jammer dat je ze moet aanschaffen terwijl je niet weet wanneer je ze nodig hebt. Je zou aan een oplossing kunnen denken dat de overheid op strategische plaatsen een aantal van deze machines beschikbaar heeft en die dan ingezet kunnen worden waar nodig.
Kun je zoiets niet achter op een zoutstrooier maken? (even wat aanpassingen en hoppa, de automatische nood-dijken-bouwer)
Bij de mechanische systemen ben je in hoge mate afhankelijk van de toegankelijheid zowel qua ruimte als ondergrond. Op het filmpje Rijnkade had je snel zoiets als in Friesland kunnen doen ipv. zandzakken zoals nu.
Ik denk dat de snelste en minst dure en minst arbeidsintensieve manier de Friese is.
Een terreinkraan met spreader die de rol folie afrolt en betonmixers die het zand opvullen,de rollen folie zeg breed 6 m kunnen makkelijk worden aangevoerd met vrachtwagens,maar dat gaat allemaal niet als de boel helemaal doorweekt is en op instorten staat. (Ook niet die Bigbags want die vereisen een kraan of heftruk en een heftruk gaat nauurlijk helemaal niet op een slappe ondergrond.)
Sommige grotere zandhandelaren hebben in samenwerking met een waterschap big bags klaar staan voor het geval dat.......