GRIP 2 Zeer grote brand (Chemicaliënbedrijf ELD) Zeilmakerijweg - Oosterhout 04-06-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (Chemicaliënbedrijf ELD) Zeilmakerijweg - Oosterhout 04-06-2013  (gelezen 39368 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

GLZ

• Senior gebruiker
Citaat van: Hunter link=msg=1169904 date=1370378479
Tsja, als verschillende personen dit onafhankelijk van elkaar roepen op Twitter, zeg het maar...
Ik hoor namelijk uit vrij betrouwbare bron dat ze niet geactiveerd zijn en dat het slechts geruchten op twitter zijn.

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Citaat van: Rhonus link=msg=1169826 date=1370376142
Tsja, het ligt er maar aan waar de prioriteiten liggen... Lintje spannen of brand bestrijden?

Ik wist niet dat lintje spannen een brandweertaak is, volgens mij meer een taak voor de politie, hopelijk niet te dichtbij krijgen ze weer de naam blauw meetbuisje  ;) ;D.

guest8310

• Gast
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1169914 date=1370378682
Ik wist niet dat lintje spannen een brandweertaak is, volgens mij meer een taak voor de politie, hopelijk niet te dichtbij krijgen ze weer de naam blauw meetbuisje  ;) ;D.
Hebben jullie geen lint op de wagen liggen dan?  998765

Tsja, wie z'n taak het is, daar ging het niet om... Het is maar hoe je het wilt lezen denk ik...  ::)

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Citaat van: GLZ link=msg=1169910 date=1370378552
Ik hoor namelijk uit vrij betrouwbare bron dat ze niet geactiveerd zijn en dat het slechts geruchten op twitter zijn.

Dit betreft de Oosterhout nabij Breda. Waarschijnlijk dat jouw bron de Gelderse Oosterhout bedoelt?

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Citaat van: sneaky pete link=msg=1169903 date=1370378404
Iets bekend over inzet luchtmacht brw gilze o i d?
Hopelijk zijn er wel lessen geleerd van de inzet bij chemiepack.
Het betreft een bedrijf met dezelfde soort activiteit als chemiepack waar uiteindelijk het met overvloedig gebruik van water gedragen blusmiddelen voor het grootste milieuprobleem heeft gezorgd.

Koekerdt

• Forum gebruiker
Ik woon een kleine 10 kilometer verderop. Vanaf hier is de pluim goed te zien.

Veel kennissen en kennissen van kennissen wonen in oosterhout. ik heb nog van of via niemand bevestigd gehoord dat de WAS-palen afgaan.

Via via via kwam mij het volgende gerucht ter oren:
- brand begonnen in het afvulgebouw
- daar geen werkzaamheden bezig. wel mensen aan het overwerken, die hebben het ontdekt, die zijn nu in veiligheid
- het gaat om de niet lichtvlambare stoffen, wat daar precies staat is altijd anders. grote kans op giftige stoffen.
let op: niet egt betrouwbare bron maar geeft een beetje een beeld.

instand update:
brand lijkt ver uit, rookontwikkeling is matig.
(wederom een niet gecontroleerde bron!)
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid

Dimeg

• Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1169899 date=1370378345
p2kflex
22:38:56 04-06-13GROUP-1PRIO 1 HSVBD ELD ZEILMAKERIJWEG 1 OOSTERHOUT NB (OOS018) ONGEVAL (OGS: ) (INC: 09) (zeer grote brand) (wvd) (GRIP: 2)
GRIP 21200191BRW Midden- en West-Brabant (Breda) (BvD)
GRIP 21201308BRW Midden- en West-Brabant (Breda) (HA 6183 - HA 6181)
GRIP 21200198BRW Midden- en West-Brabant (Breda) (Kazernealarm)
GRIP 21201925BRW Midden- en West-Brabant (Breda) (Lichtkrant)
GRIP 21201300BRW Midden- en West-Brabant (Breda) (Techniek)
GRIP 21201999BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Monitorcode)
GRIP 21200011BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (OvD Breda Infocode)

weet iemand wat HSVBD betekent of hoort dat nog bij de bedrijfsnaam ?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Onger Oensien link=msg=1169831 date=1370376345
Aan de andere kant, zolang het maar brand en je niet in de rook staat.
Zulke branden zijn van dichtbij vaak minder schadelijk dan op kilometers afstand waar de rook weer neerdaalt.
Explosiegevaar is er zeker ook niet aangezien ik op die laatste foto de brandweer ook wel erg dichtbij zie met een handmatig schermpje.
De brandweer kan moeilijk 3 straten verderop een brand blussen. Hoort nu eenmaal bij het vak, dichtbij het vuur komen. ::)

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Citaat van: Dimeg link=msg=1169925 date=1370379016
weet iemand wat HSVBD betekent of hoort dat nog bij de bedrijfsnaam ?

Volgens mij is dat de haakarmbak met schuimvormend middel. *Weet het niet zeker, maar gezien de aard van de brand lijkt mij dit het meest voor de hand liggende*

marcv

• Junior gebruiker
  • **
Het is nog steeds GRIP 2, bij het afgaan van het luchtalarm wordt er automatisch opgeschaald naar GRIP 3, Ik neem dus aan dat de sirenes nog niet af zijn gegaan.