Moet je de administratiekosten op bekeuring vermelden?

Auteur Topic: Moet je de administratiekosten op bekeuring vermelden?  (gelezen 3104 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dam430

• Aspirant politie
  • Junior gebruiker
  • **
Hallo,

Ik ben momenteel op de academie bezig met kernopgave verkeer en ik zit met de vraag waarvan ik het antwoord niet kan vinden:
Moet je als je een boete uitschrijft alleen het sanctiebedrag opschrijven of moet je het sanctiebedrag inclusief de €7,- administratiekosten van het cjib vermelden.
Bijvoorbeeld: De boete bedraagt €90,-.
Moet ik dan €90,- uitschrijven of €97,- of alleen zeggen dat de boete €90,- bedraagt exclusief €7,- administratiekosten?

Heeft iemand hierop het antwoord? :)

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 5 juni 2013, 11:29:21
Je schrijft gewoon je bonnetje uit met het bij behorende bedrag. Bijvoorbeeld handheld bellen, sanctiebedrag 220,= euro. Dit bedrag schrijf je op het bonnetje. Hierna deel je hem/haar mede dat het CJIB nog 7,= euro administratiekosten in rekening gaat brengen.

Er zijn weinig collega's die dit mededelen, maar officieel moet het wel.

dam430

• Aspirant politie
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #2 Gepost op: 5 juni 2013, 11:32:50
 8)

Super bedankt voor het snelle antwoord.

Groet,
René

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 5 juni 2013, 12:17:43
Tenzij er direct betaald moet worden.... Dan moet het wel, omdat het geeltje tevens als kwitantie kan dienen.... e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Joost

• Forum gebruiker
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #4 Gepost op: 5 juni 2013, 12:58:50
OOWW is dat zo??
Bij het openbaar vervoer als je gelijk je boete betaald, pint dan worden er geen CJIB kosten berekend want zij doen niets voor je op dat moment en gaan ook niets doen en geld verdwijnt rechtstreeks in de kas van vervoerder. betaal je niet gelijk gaat ie door naar CJIB en die gaan dan boete innen en dan worden er wel administratie kosten gerekend. Maar misschien is dit specifiek openbaar vervoer?
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 5 juni 2013, 22:33:14
Dat kan.
Als je het bij de politie niet doet mag je regio opdraaien voor die 7 euro. Is niet erg voor een keertje maar je moet het niet blijven doen ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

dam430

• Aspirant politie
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #6 Gepost op: 5 juni 2013, 22:35:06
Dank jullie voor de informatie.
Aan deze antwoorden heb ik ten minste iets.
Zo leer ik weer mooi bij  O0

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 6 juni 2013, 18:55:39
Hebben ze geen docenten op school?  >:D

dam430

• Aspirant politie
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #8 Gepost op: 7 juni 2013, 15:31:30
Citaat van: Maxx link=msg=1170730 date=1370537739
Hebben ze geen docenten op school?  >:D

Docenten hebben ze wel. Ik kreeg dit mee als opdracht omdat ik de vraag stelde in de klas. Vandaar e050

Jim1

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 10 juni 2013, 13:53:54
Citaat van: dam430 link=msg=1171003 date=1370611890
Docenten hebben ze wel. Ik kreeg dit mee als opdracht omdat ik de vraag stelde in de klas. Vandaar e050
Ja, dat zal je nog vaak horen. Dan zoek je het zelf op en weet het voor de volgende keer.
Pff, vermoeiend!
Als ze nou gewoon weer eens klassikaal les gaan geven zodat je over 30 jaar nog steeds art. 27 Sv kan opdreunen, zou dit een grote verbetering zijn.