Heb jij eigenlijk wel de moeite gedaan om het rapport (en meer bepaald de werkwijze die wordt beschreven te lezen)? Ik betwijfel het eerlijk gezegd
Een paar regels, en toen ze mij teveel medische termen begonnen te smijten, en over eekhoorns begonnen was ik er geheel klaar mee. Daar moet je niet mee aankomen bij brandweermensen
Wij hebben tijdens een bevrijding continu contact met het slachtoffer, en anders doet de ambulancebemanning dat. Een methode die erg goed werkt, met erg goede resultaten.
Dan, kun je als hulpverlener wel hypnose willen toepassen op een slachtoffer, zal je slachtoffer daar wel open voor moeten staan. Ga eens een slachtoffer vertellen dat hij/zij precies moet gaan doen wat je zegt. Het beletten dat een slachtoffer het hoofd draait of niet al te wilde bewegingen maakt is al een uitdaging op zich. Laat staan dat je een hypnose gaat toepassen.
Dan dit:
De eerste resultaten van de eekhoornstudie
Deze eerste resultaten bij zeven geknelde slachtoffers uit de experimentele groep, die allen meerdere breuken en/of kneuzingen opliepen en ruim drie kwartier geknelde zaten in een autowrak,
Resultaten van wel 7 slachtoffers, die ook nog eens 3 kwartier bekneld hadden gezeten. Bij ons spreken we over het Gouden uur, en willen we als het even kan met 3 kwartier het slachtoffer in het ziekenhuis hebben. Alles wat het langer duurt dan 3 kwartier en een uur is een taak voor de ambulancedienst en trauma artsen om het slachtoffer bij te staan. Moet je geen eens poespas willen toepassen. Dan heeft het slachtoffer dringend medische hulp nodig.