Fysische explosie (overdruk) vrachtwagen met cementpoeder Hanzeweg - Barneveld 06-06-2013

Auteur Topic: Fysische explosie (overdruk) vrachtwagen met cementpoeder Hanzeweg - Barneveld 06-06-2013  (gelezen 8875 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: Peter71 link=msg=1170793 date=1370546325
Waarom ik niet helemaal aan een explosie wil , is het volgende. Ik mis een aantal essentiele punten. Je zegt zelf dat er geen vuur is geweest, met een explosie heb je altijd vuurverschijnselen. Ook de ravage is na een explosie vele malen groter. Al zal menig autobezitter daar dat niet met mij eens zijn. ;D
Hier een stukje over stofexplosies
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stofexplosie

Het kan wel een explosie genoemd worden want daar hoeft geen vuurverschijnsel bij te pas te komen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Explosie


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Citaat van: Adriaan1988 link=msg=1170782 date=1370544909
hoe hebben ze alles schoon gekregen zonder water en vooral de auto`s?

Het antwoord is al gegeven zie ik, maar cement wegspuiten met water.. dan wordt het beton  ;) 098uo


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Geen stof explosie maar een stoffige explosie.  ;D


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Thor link=msg=1170863 date=1370554594
Het overdrukventiel heeft kennelijk niet gewerkt,maar het overdrukventiel (de afblaas) van de compressor waarschijnlijk ook niet en de chauffeur heeft waarschijnlijk niet op de manometers gekeken. (Ik neem aan dat het gebeurde tijdens het leegblazen van de tankwagen.)

De eerste aandacht tijdens het onderzoek zal uitgaan naar de veiligheid,het overdrukventiel.
Als uit dit onderzoek zou blijken dat de veiligheid en juist was ingesteld en ook goed heeft gewerkt zal de las,de kwaliteit en methode, worden onderzocht.
Het is niet bekend of dit een nieuw ontwerp tankwagen was, het zou uiteindelijk ook kunnen liggen aan het ontwerp van de tankwagen,maar dan had het net zoals bij de las al naar voren moeten komen tijdens de tests.