GRIP 1 Zeer grote brand (5 vrachtwagens) Saturnus - Heerenveen 09-06-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (5 vrachtwagens) Saturnus - Heerenveen 09-06-2013  (gelezen 11810 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

OtteSiebrens

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Citaat van: Peter71 link=msg=1171624 date=1370766510
Dat zijn tweets die ik bij voorbaat niet serieus neem. Ik heb al een aantal autobranden gehad waarbij gesproken werd over een explosie. Komen we terplaatse blijken dat de banden van de auto te zijn die door de hitte zijn gesprongen.  ::)
Dat zal nu niet anders zijn geweest, dat de banden van de vrachtwagens zijn gesprongen, en ja die zijn groot, dus de klap zal ook groter zijn.
Wel een puntje van aandacht als eerst aankomende eenheid. Er kunnen wieldeksels als projectielen op je afkomen. ::)
Huh... Met mijn waarnemingsvermogen is niks mis, nadat de putten, zeker op 100m afstand van de brandhaard, rookten van stoom, vlogen even later de deksels met kracht de lucht in... Politie stuurde vervolgens alle kijkers weg, bevelvoerders waarschuwden hun manschappen. Toch echt vanwege de deksels want er was geen autoband in de buurt.... Zie ook de foto hierboven...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: OtteSiebrens link=msg=1171634 date=1370767715
Huh... Met mijn waarnemingsvermogen is niks mis, nadat de putten, zeker op 100m afstand van de brandhaard, rookten van stoom, vlogen even later de deksels met kracht de lucht in... Politie stuurde vervolgens alle kijkers weg, bevelvoerders waarschuwden hun manschappen. Toch echt vanwege de deksels want er was geen autoband in de buurt.... Zie ook de foto hierboven...
Ik heb de foto gezien dat het gebeurt is. Blijf het bijzonder vinden aangezien dit niet vaak gebeurt.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ik begrijp wat Peter bedoelt en heb eerlijk gezegd nooit stil gestaan bij een afsluitsysteem van straatputten, maar natuurlijk wel zo logisch  e050

Het lijkt mij vrij simpel, als de stroming snel/hard genoeg is, dan zou een lichtere vloeistof volgens mij makkelijk mee kunnen stromen. Ook al is hij lichter, dat betekent niet dat hij nooit (tijdelijk) vermengd met water kan worden als gevolg van de stroming. Volgens mij kun je ook van alles door het toilet spoelen, als gevolg van de stroming. Of zeg ik nu iets vreemds?




bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat van: Hunter link=msg=1171638 date=1370767934
Ik begrijp wat Peter bedoelt en heb eerlijk gezegd nooit stil gestaan bij een afsluitsysteem van straatputten, maar natuurlijk wel zo logisch  e050

Het lijkt mij vrij simpel, als de stroming snel/hard genoeg is, dan zou een lichtere vloeistof volgens mij makkelijk mee kunnen stromen. Ook al is hij lichter, dat betekent niet dat hij nooit (tijdelijk) vermengd met water kan worden als gevolg van de stroming. Volgens mij kun je ook van alles door het toilet spoelen, als gevolg van de stroming. Of zeg ik nu iets vreemds?

Bij de treinramp van Wetteren was het ook mogelijk, dat vloeistoffen en gassen zich door het riool verspreidden en bij de putten of aansluitingen in huizen problemen gaven.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: bart007 link=msg=1171641 date=1370768165
Bij de treinramp van Wetteren was het ook mogelijk, dat vloeistoffen en gassen zich door het riool verspreidden en bij de putten of aansluitingen in huizen problemen gaven.
Alleen spreek je daar over een openbaar riool. Volgens mij dienen vrachtwagens bij distributiecentra op een vloeistofdichte vloer te staan, en dient het regenwater eerst door vetafscheiders te gaan alvorens het in het openbare riool in gaat. Ik ben erg benieuwt hoe dit uberhaupt heeft kunnen gebeuren.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Ik ben ook benieuwd, naar zo'n situatie. Hoe meer we weten, hoe meer hopelijk te voorkomen.  O0
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


stefanpostema

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
voor degene die graag een foto willen zien van een "ontploffende putdeksel"

hierbij:



groot formaat staat wel op nufoto


EricSeugling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
En daar is tie weer: Nu.nl: In de vrachtwagens waren geen giftige stoffen aanwezig, benadrukt de politie.
Ach dan kunnen we ze ook wel weer inzetten als blauwe meetbuizen als rook niet giftig is. Het is onbegrijpelijk dat de woordvoerders van de politie en journalisten dit blijven zeggen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: EricSeugling link=msg=1171662 date=1370770222
En daar is tie weer: Nu.nl: In de vrachtwagens waren geen giftige stoffen aanwezig, benadrukt de politie.
Ach dan kunnen we ze ook wel weer inzetten als blauwe meetbuizen als rook niet giftig is. Het is onbegrijpelijk dat de woordvoerders van de politie en journalisten dit blijven zeggen.
Ik vrees dat we dit nooit zullen kunnen uitbannen. :-\