Opendag brandweer Doesburg

Auteur Topic: Opendag brandweer Doesburg  (gelezen 2560 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

maartenh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • www.112alarm.com
Gepost op: 2 mei 2005, 18:42:46
Zaterdag is het zover, de opendag ter ere van het 75 jarig bestaan van Brandweer Doesburg, op Zaterdag 7 Mei zal de gehele binnenstad 'rood' zien van brandweerwagens.
Graag nodigen wij u uit om dit feest met ons mee te vieren, u bent dan ook de gehelde dag welkom in Doeburg voor meer informatie kijkt u op www.brandweer-doesburg.nl !!

Met vriendelijke groet,

Maarten Herlaar




firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2005, 18:53:13
Is gekoppeld aan de kalender. ;)


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2005, 14:24:13
Lijkt me erg leuk en ik kom er ook heen waarschijnlijk, maar weet iemand wat voor voertuigen erheen komen? (crashtender/traumaheli/TS/HV/HA enz)


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 4 mei 2005, 18:04:37
Ik weet alleen dat BRW Laren nh komt maar welke voertuigen die mee nemen weet ik niet


maartenh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • www.112alarm.com
Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2005, 11:59:50
Zaterdag 7 Mei 2005 bestaat de Doesburgse Brandweer 75 jaar en dit wordt uitgebreid gevierd.


Op Zaterdag 7 Mei 2005 zal Doesburg de gehele dag in het teken staan van de Brandweer, Ook de plaatselijke winkeliers zullen hun etalages in brandweerstijl vormen.

Er zullen verschillende demonstraties plaatsvinden verdeeld over de stad. Ook zal er een defilé worden afgenomen van oude brandweervoertuigen. Aan de kinderen wordt ook gedacht. De kinderen van de plaatselijke scholen kunnen op 7 mei de kleurplaat inleveren die ze ontvangen hebben in de weken voor de viering van het 75 jarig bestaan. Kortom er valt van alles te zien en te beleven, voor groot en klein

Het programma zal er als volgt uit gaan zien:

Van 10.30 tot 12.00 uur: Demonstraties aan de Ijselkade in Doesburg
Van 12.00 tot 13.00 uur: Standjes en demonstraties verspreid over de stad
Van 13.00 tot 15.00 uur: Optocht door de binnenstad met o.a oude brandweervoertuigen
Van 15.00 tot 18.00 uur: Bezichting van voertuigen op het terrein van de brandweer, gelegen aan de Halve Maanweg 3.

De demonstraties zullen verzorgd worden door: Brandweer, politie, ambulance, rode kruis en bergingsbedrijf Amerongen. De Brandweer van Laren (N.H) zal een demonstratie hulpverlening geven.

Het plaatselijk museum de Roode Toren houdt een expostie In Vuur en Vlam. Van 23 april tot 25 Juni. De expositie zal geheel in het teken staan van de brandweer.

Ter ere van het 75 jarig bestaan is Doesburg dit jaar op de brandweerkalender van Paul Kerrebijn gekomen. Op 7 mei zullen er reproducties van deze afbeelding verkocht worden.





Ook is de nieuwe hoogwerker van brandweer gem Rheden aanwezig Achterkamp Bedrijfsopleidingen is er ok die zorgen voor verschillende demonstraties. Brandweer Eerbeek vermaakt de kinderen met kinderspuiten en meer verklap ik niet kom zelf maar kijken zaterdag 7 mei in Doesburg


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #5 Gepost op: 5 mei 2005, 12:01:02
lijkt me erg leuk :D

ik kom zeker wel kijken!!


AJAX

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 7 mei 2005, 11:13:33
De colega's zijn vanmorgen vroeg vertrokken met de TS741 en de PM773 naar Doesburg


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #7 Gepost op: 7 mei 2005, 20:02:34
t was erg leuk! :D zet zometeen wel wat foto's neer


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #8 Gepost op: 7 mei 2005, 23:10:04
Op www.brandweerharderwijk.tk staan ruim 100 foto's van de opendag :D

rechtstreekse link: http://84.31.112.152/brandweer/doesburg.htm


Vincent Boers

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 8 mei 2005, 17:01:08
Opendag is geslaagd, ondanks het slechte weer is het ons toch gelukt er een mooi feestje van te maken, het defilé kende onverwachts meer voertuigen dan verwacht en het slechte weer heeft mensen er niet van weer houden om toch te komen kijken.
Foto's kunt u vinden op www.112alarm.com