Blauwe en rode strepen

Auteur Topic: Blauwe en rode strepen  (gelezen 5388 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Susannah

• Gast
Gepost op: 8 mei 2005, 20:16:08
Mischien vinden jullie het wel een rare of domme vraag maar ik stel hem toch :-[ ::)

Hebben de rode en blauwe strepen op de ambulance ook een functie? of zitten die er meer voor de sier op? ???

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2005, 20:17:02
Dan vallen ze meer op denk ik

Robin Hundman

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 8 mei 2005, 20:23:54
Ook voor in het donker, dan vallen ze meer op door de reflectie!

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 8 mei 2005, 20:27:27
die stripping is mede door het BIZA (ministerie van binnenlandse zaken )opgesteld,ten eerste voor een betere zichtbaarheid.Maar ten 2e om eenheid te krijgen in de uitstraling van hulpverleningsvoertuigen.Vandaar dat politie en brandweer daar ook mee rijden

Ambuman

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 8 mei 2005, 21:56:30
En de plaatsing van de strepen heeft ook weer te maken met de zgn "fend-off" positie, zodat het optisch effect is dat het verkeer langs het ongeval wordt geleid.
Net als de vroegere Rijkspolitie pijlen die op de voertuigen aanwezig waren.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #5 Gepost op: 8 mei 2005, 23:33:41
Mischien vinden jullie het wel een rare of domme vraag maar ik stel hem toch :-[ ::)

Hebben de rode en blauwe strepen op de ambulance ook een functie? of zitten die er meer voor de sier op? ???

Rood- blauwe striping geeft aan dat dit urgentievoertuigen van de spoedeisende hulpdiensten zijn.

Alleen blauwe strepen geeft aan dat het andere herkenbare voertuigen van de hulpdiensten zijn. Dat wil niet zeggen dat ze geen OGS kunnen voeren.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2005, 00:46:52
Is dat niet van toepassing op politievoertuigen?
(De brandweer heeft wit met blauwe, en zijn er bij de ambulance wagens met alleen de blauwe strepen?)

Van www.brandweerstriping.nl geplukt de striping van een secundair voertuig

[verwijderd door de admin]

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2005, 20:35:31
Hee, voor zover ik weet hebben wij die hier in de regio helemaal niet. Die kende ik dus niet.

Volgens mij kan dat wel kloppen want je daarbij denken aan preventievoertuigen e.d.

Ik heb hem geplaatst om te laten zien dat rood/blauwe striping primaire en blauwe striping secundaire hulpverleningsvoertuigen zijn.

Dat de brandweer rood en witte striping heeft heeft alles te maken met de kleur van de auto. Met witte striping krijg je de rood/blauwe striping zoals de andere diensten ook gebruiken  ;D

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2005, 20:49:19
Is dat niet van toepassing op politievoertuigen?
(De brandweer heeft wit met blauwe, en zijn er bij de ambulance wagens met alleen de blauwe strepen?)

Er zijn een aantal voertuigen binnen de ambulancediensten met allen blauwe strepen, zo heeft de RAVU 2 opleidings ambulances die alleen blauwe strepen hebben.
Nurse powerrrrr

7194

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2005, 21:17:16
Er zijn een aantal voertuigen binnen de ambulancediensten met allen blauwe strepen, zo heeft de RAVU 2 opleidings ambulances die alleen blauwe strepen hebben.

Tadaa  ;D