Poederbrief Delta NV

Auteur Topic: Poederbrief Delta NV  (gelezen 1538 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Gepost op: 19 april 2005, 11:00:38
HVZEELAND.NL EXCLUSIEF

MIDDELBURG - Bij Delta NV aan de Poelendealesingel in Middelburg is woensdagochtend een poederbrief bezorgd. Brandweerlieden zijn in splashpakken naar binnen geweest om de brief te onderzoeken. Voor zover bekend is niemand gewond geraakt. LATER MEER, FOTO'S & VIDEO VOLGEN
Bron: www.hvzeeland.nl


Poederbrief bij Delta in Middelburg
Bij het hoofdkantoor van Delta aan de Poelendaelesingel in Middelburg is een poederbrief bezorgd.
De politie is bezig met een onderzoek. Delta overlegt op dit moment met de hulpdiensten hoe de situatie moet worden aangepakt.
De brief is waarschijnlijk dinsdagochtend bezorgd. Het gebouw van Delta is vooralsnog niet ontruimd.
Bron: www.omroepzeeland.nl


Christian




firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 19 april 2005, 11:23:47
Bij het hoofdkantoor van Delta
Nutsbedrijven aan de Poelendaelesingel
in Middelburg is een poederbrief
bezorgd.

Een medewerker van het archief
ontdekte dinsdagochtend wit poeder bij
het openen van de post. Hij is niet
met het poeder in aanraking gekomen.

De politie heeft het poeder
meegenomen. Het wordt naar een
laboratorium in Lelystad gebracht voor
onderzoek. De uitslag daarvan is
dinsdag nog bekend.

bron Omroepzeeland.nl


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #2 Gepost op: 19 april 2005, 11:44:50
Oké, nu ik weer: ;D

Poederbrief bezorgd bij hoofdkantoor DELTA in Middelburg 
MIDDELBURG - In het hoofdkantoor van DELTA aan de Poelendealesingel in Middelburg is dinsdagochtend een poederbrief gevonden.
Omstreeks kwart voor negen werd de Officier Van Dienst Brandweer 4595 verzocht telefonisch contact op te nemen met de Zeeuwse alarmcentrale. Via P2000 was echter al te lezen dat bij DELTA / Zekatel NV aan de Poelendealesingel een 'verdachte situatie' aan de gang was.

Even later rukten de tankautospuit 4530 en het hulpverleningsvoertuig 4570 van de Stadsgewestelijke brandweer Vlissingen/-Middelburg, bezet door de dagdienst/beroepsgroep van de brandweerkazerne aan de Stromenweg in Middelburg uit naar het hoofdkantoor van DELTA.

Brandweerlieden hebben zich aldaar in zogenaamde splashpakken gestoken, pakken die stoffen die gevaarlijk zijn voor de volksgezondheid buiten houden en waarin de brandweerlieden ademen door middel van perslucht. Enkele brandweerlieden hebben zich daarop in het pand begeven.

Voor zover bekend hebben de brandweerlieden de poederbrief uit het gebouw gehaald. De brief zal worden onderzocht door het Centraal Instituut voor Dierziekte Controle (CIDC) in Lelystad. De politie tas momenteel nog in het duister over de herkomst van de brief.

De medewerkers van het pand zijn overigens niet geëvacueerd. Of er medewerkers van DELTA gewond zijn geraakt is niet bekend. Ook is nog niet bekend aan wie de brief gericht was en of er gevaar is geweest voor de gezondheid van de DELTA-medewerkers.

Donderdag werd in het Belgisch consulaat in Roosendaal is donderdag een brief met een nog onbekend poeder aangetroffen. Eerder werden al poederbrieven gevonden in het Friese Dokkum, Franeker en Leeuwarden. Die poederbrieven bleken niet schadelijk voor de volksgezondheid.



 
Bron en voor meer informatie: www.hvzeeland.nl Binnenkort meer foto's en een video...

Christian


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #3 Gepost op: 19 april 2005, 11:52:19
Bij Delta NV aan de Poelendealesingel in Middelburg is woensdagochtend een poederbrief bezorgd.
Ze zijn wel weer mooi bij de tijd daar in Zeeland  ;D ;D ;D ;D

(inmiddels zie ik dat het al veranderd is. )


reddingssite

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 april 2005, 17:20:18
Haha ja foutje van mij  ;D ;D
Maare ik ga mn foto's ook doen en ook de video volgt vanavond  ;)

de mzzls uit het Middelburgse  ;)


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #5 Gepost op: 19 april 2005, 17:47:33
Ik ben benieuwd!!! 8) ;)
Groeten, Colin


reddingssite

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 19 april 2005, 18:09:37
Foto's online, video van 1,11 min. over enkele ogenblikken online. Zie www.hvzeeland.nl!

Groetjes!


brw_sluis

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2005, 18:00:13
Raar, Ze hebben geen ontsmettings tent enz. gebruikt :S