Middel hulpverlening (frontale aanrijding letsel) Henegouwerweg N207 - Waddinxveen 15-06-2013

Auteur Topic: Middel hulpverlening (frontale aanrijding letsel) Henegouwerweg N207 - Waddinxveen 15-06-2013  (gelezen 4568 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Citaat van: SjoerdvR link=msg=1173640 date=1371286624
Sorry, maar indie fotos kan ik ze niet ontdekken?  :-X

Volg het infuuslijntje van het ambu personeel op foto 2


Danny77

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Staat de fotograaf niet in de weg / te dicht bij, tussen 2 brandweervoertuigen ?


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Nee, waarom zou je dat op basis van deze foto zeggen?

Het ligt er maar net aan hoe jij je als fotograaf gedraagt op het moment dat je daar ter plaatse bent. Ben je een onbekende, dan is de kans groot dat je op afstand wordt gehouden en dat de brandweer wat schermen gaat opzetten voor de privacy van het slachtoffer. Ben je echter een bekend gezicht en vertrouwt men jou, dan kun je gaan en staan waar je wil, ondanks of het slachtoffer wel of niet goed in beeld is. Ze vertrouwen er dan op dat jij als fotograaf geen foto's maakt van het slachtoffer. Zo heb ik hier laatst bij een dodelijk ongeval gefotografeert, waar het slachtoffer naast de auto lag en er geen scherm opgezet was. Desondanks werd ik niet op afstand gehouden en kreeg ik alle vrijheid. Betekent het dan ook dat je ook alle foto's maakt? Absoluut niet. Je weet hoe je foto's wel en niet kunt maken. ;)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1173645 date=1371287558
Ben je echter een bekend gezicht en vertrouwt men jou, dan kun je gaan en staan waar je wil
Nou ja, tot op zekere hoogte ;)
If you can dream it, you can do it.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Uiteraard, sporen in acht genomen en als er familie bij is dan hou je uiteraard wat meer afstand. Maar vooralsnog kan zo'n samenwerking prima en kun je aan de hand van de foto hierboven niet direct zeggen of iemand te dicht bij staat etc.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Danny77

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Ben zelf Chauffeur/Pompbediende en persoonlijk vind ik fotografen geen probleem mits deze op gepaste afstand blijven. In dit geval staat de fotograaf tussen twee Brandweervoertuigen en zelfs in werkgebied Chauffeur en MMT. Zou als pompbediende de fotograaf toch verzoeken om een andere plek te kiezen.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: Danny77 link=msg=1174086 date=1371404550
Ben zelf Chauffeur/Pompbediende en persoonlijk vind ik fotografen geen probleem mits deze op gepaste afstand blijven. In dit geval staat de fotograaf tussen twee Brandweervoertuigen en zelfs in werkgebied Chauffeur en MMT. Zou als pompbediende de fotograaf toch verzoeken om een andere plek te kiezen.
Zo te zien staan de BRW voertuigen tussen de fotograaf en het incident in, en zit het MMT tussen de voertuigen in. Zolang ze daar wat metertjes vanaf staan (want aardig) en verder geen raar verdrag vertonen zie ik niet in waarom een pompbediende hier zou moeten vragen meer afstand te houden. Hooguit 'want moet', maar nee; het lijkt alsof de fotografen gewoon afstand houden tot de werkgebieden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
De fotograaf staat wat mij betreft prima. Zeker als het uitgifte materiaal achter de rug is kan de fotograaf prima tussen de voertuigen staan. Het grote voordeel is dat je hem dan niet in de werkcirkels hebt staan, want daar wil je hem zeker niet hebben. ;)


ricie

  • Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Foto is genomen vanaf een fietspad, zat nog rijbaanverhogingkje tussen en fotografen die daar stonden stonden met hun rug zowat tegen een hek van een woning aan. naar mijn weten zijn er geen hulpverleners geweest die er last van gehad hebben.
Ricardo Ernst Fotografie | Canon 40D | Sigma 17-70 F2.8 - 4 | Sigma 70-300 F4 - 5.6 | http://ricardoernstfotografie.nl | http://112-gouda.nl