Nieuw Uniform ???

Auteur Topic: Nieuw Uniform ???  (gelezen 47599 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Menneke86

• Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 23 mei 2005, 12:14:06
Heb ze ook in  de B&B zien staan, ben ook niet zo'n fan van de (Politie ;)) uniformen..  ::)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 23 mei 2005, 17:44:41
Heb ze ook in  de B&B zien staan, ben ook niet zo'n fan van de (Politie ;)) uniformen..  ::)

Vooral dat ze erg gemakkelijk over de vergelijking door burgers met het uniform met de politie heen stappen.....

Als je 's avonds in een discotheek gaat controleren dan kijken ze echt niet of je een grijze broek aan hebt met een rode bies.....

Als we toch het kledingpakket van de politie gaan overnemen ben ik ook voor kogel/steek werende vesten  ;D

brw martijn

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 23 mei 2005, 18:39:06
Heb ze ook in  de B&B zien staan, ben ook niet zo'n fan van de (Politie ;)) uniformen..  ::)

ik dacht dat de politie de uniformen van de brandweer had overgenomen, nu weet ik ook gelijk waarom de brandweer over gaat.....om niet op de politie te lijken ;D ;) :) :-* :P

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 25 mei 2005, 22:27:05
Ik vind die rode blouse met die rode schilden er op mooi... een beetje amerikaanse look vind k. Maar kunnen ze niet alles houden zoals het nu is? Alleen bijv nieuwe overhemden met nieuwe logo's... en alle oude logo's op de uniformen vervangen door nieuwe? scheeld een hoop geld dacht ik zo

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #34 Gepost op: 31 mei 2005, 22:36:10
Wie aapt nou wie na (als daar al sprake van is):
Van oudsher loopt de politie in het wit. In de loop der jaren is de blauwe erin geslopen en wat mij betreft hadden ze de witte er toen uit mogen gooien. Zo'n blauw overhemd valt beter op dan wit en het verbergt zweetplekken ook beter (de witte overhemden schijnen zelfs door :-\ )
Ik vind het uniform van de brandweer ook veel te veel op dat van de politie lijken.
Het lijkt wel alsof die ontwikkelt is voor rouwgelegenheden.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #35 Gepost op: 31 mei 2005, 23:24:33
Vreselijk dat nieuwe dagelijks/uitgaans-uniform!!

Het ''oude'' uniform vind ik een stuk mooier en duidelijker dat dit nieuwe leger des heils/ bewakings look-a-like uniform.
Blij dat ik t niet (meer) aan hoef  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

vuurvlieg

• Forum gebruiker
  • Martin
Reactie #36 Gepost op: 10 juni 2005, 16:57:35
Ik heb nog steeds mijn 20 jaar oude uniform thuis, en het past me nog steeds.
Ik heb het gedragen, zonder strepen, met één, twee en nu met drie strepen. (en nog steeds met het oude logo)
Ik ben absoluut van plan om tot mijn laatste dag bij de brandweer dit pak te dragen. (nog 15 jaar, als de FLO dan nog bestaat)

Het oude uniform vind ik een mooi en klassiek ontwerp.

Ik hoop dat men gauw inziet dat oud niet fout is. Vernieuweing is niet altijd een verbetering.
Naar mijn mening hebben ze die fout gemaakt met het nieuwe logo, en gaan ze nu de fout maken bij het nieuwe uniform.
Daar gaan weer een hoop belasting eurootje aan kapot.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven

Nick

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 10 juni 2005, 18:29:55
Het nieuwe uniform kan mij totaal niet bekoren!!!!

brandweerman83

• Gast
Reactie #38 Gepost op: 29 juni 2005, 22:38:08
ach op zich is het niet verkeerd om een nieuw uniform te ontwerpen je moet toch met je tijd mee. :)
en nu loopt dadelijk als het goed is iedereen weer met het zelfde uniform, want er zijn binnen brandweer nederland nu te veel verschillen.
Vind trouwens die patches op de mouwen van het overhemd wel heel mooi, maar vind ook dat deze uniformen te veel op de nieuwe politie uniformen lijken.

Op zich is het niet verkeerd dat de nette unformen van politie en brandweer op elkaar lijken dat benadrukt alleen de nauwe samenwerking maar.

Alleen vind ik wel dat de dagelijkse/werkuniformen verschillend moeten zijn om verwarring te vorkomen

vuurvlieg

• Forum gebruiker
  • Martin
Reactie #39 Gepost op: 11 juli 2005, 16:44:34
ach op zich is het niet verkeerd om een nieuw uniform te ontwerpen je moet toch met je tijd mee. :)

Waarom moet dat dan?
Wat is er mis met het oude uniform?
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven