Nieuw Uniform ???

Auteur Topic: Nieuw Uniform ???  (gelezen 47317 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #70 Gepost op: 3 november 2006, 17:54:42
Eens kijken of we op het forum wat meer info kunnen achterhalen... ;D ;D

Ik ken twee collega's die mee zouden doen aan de draagproef.... Ze hebben nog steeds geen nieuwe kleding gehad! Wie weet er wel iemand die al in het 'nieuw' loopt?  :) ::)

Ik heb vandaag zowaar het nieuwe uniform thuisgestuurd gekregen. Zo op het eerste gezicht en gevoel valt het niet tegen. Ik heb alleen de pantalon meteen naar de kleermaker moeten brengen omdat deze veel te lang was. Op zich is dat wel weer jammer want de draag proef duurt maar tot 1 december. Dat betekent dat we nog maar krap een maand de tijd hebben om alles te dragen. Wat mij wel opvalt is dat er geen trui bij is geleverd. Ik vind het wel lekker om met dit koude weer een trui te dragen. Wat wel in het pakket is meegeleverd is een zomerjas.......
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #71 Gepost op: 3 november 2006, 19:50:18
Ik heb vandaag zowaar het nieuwe uniform thuisgestuurd gekregen. Zo op het eerste gezicht en gevoel valt het niet tegen. Ik heb alleen de pantalon meteen naar de kleermaker moeten brengen omdat deze veel te lang was. Op zich is dat wel weer jammer want de draag proef duurt maar tot 1 december. Dat betekent dat we nog maar krap een maand de tijd hebben om alles te dragen. Wat mij wel opvalt is dat er geen trui bij is geleverd. Ik vind het wel lekker om met dit koude weer een trui te dragen. Wat wel in het pakket is meegeleverd is een zomerjas.......

Tot 1 december...... :-X :-X :-X :-X Dis dus GEEN proef!!!!  :-\ :-\ :-X :-X :-X Dat heet 'doordrukken'!!!  :-X :-X :-X :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #72 Gepost op: 7 november 2006, 22:12:04
m'n collega heeft hem ook gekregen.  :) Vinden jullie de nieuwe jas aan de achterkant niet erg op de politie jas lijken...... :-X :-X :-X :-X


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #73 Gepost op: 7 november 2006, 22:23:32
m'n collega heeft hem ook gekregen.  :) Vinden jullie de nieuwe jas aan de achterkant niet erg op de politie jas lijken...... :-X :-X :-X :-X

Dat wisten we toch al ;) Niet alleen de achterkant hoor, ik vind het geheel op het politieuniform lijken :-\

Ze mogen er wel met koeieletters "BRANDWEER" op zetten om verwarring te voorkomen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #74 Gepost op: 7 november 2006, 22:45:00
Dat wisten we toch al ;) Niet alleen de achterkant hoor, ik vind het geheel op het politieuniform lijken :-\

Ze mogen er wel met koeieletters "BRANDWEER" op zetten om verwarring te voorkomen.

Verwarring vind ik niet erg....... een mes veel meer..... :-X :-X :-X ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #75 Gepost op: 8 november 2006, 09:34:55
Mijn collega is gisteren al aangesproken; "hé, agent, mag ik hier parkeren"..........


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #76 Gepost op: 8 november 2006, 10:08:01
Mijn collega is gisteren al aangesproken; "hé, agent, mag ik hier parkeren"..........

Hahah :D

Dat uniform gaat nog leuke (en minder leuke) situaties opleveren ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #77 Gepost op: 10 november 2006, 17:34:41
Hahah :D

Dat uniform gaat nog leuke (en minder leuke) situaties opleveren ;D

Wat een drukdoenerij weer. Het uniform lijkt niet alleen op het politieuniform, het is het politieuniform. Alleen is er voor de brandweer een andere kleurstelling gekozen. Voor wat betreft de parka en de blouson: deze lijken wel op die van de politie maar de twee knalrode mouwemblemen liegen er niet om. Tijdens de draagproef ben ik een enkele keer voor politieagent aangezien. In de meeste gevallen zien de burgers echt wel dat je van de brandweer bent.

Bovendien is het met het huidige uniform (voor zover het uniform is) nog veel slimmer. De  mensen noemen je van alles, parkeerwacht, stadswacht, politie, marinier, etc. maar de brandweer wordt er nauwelijks in herkend. Dat het uniform op de politie lijkt is volgens mij een bewuste keuze. Het laat in ieder geval zien dat je met de hulpdiensten te maken hebt (en niet met een parkeerwacht o.i.d.).
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #78 Gepost op: 10 november 2006, 18:18:55
Voel jij je veilig als je 's avonds de horeca buurt in gaat in dit uniform??  :) ;) (zie je in het donker het verschil tussen een agent en een preventiecontroleur??  ::) ::) ::) ::))

Als we toch hetzelfde als de politie willen hebben waarom staat er dan aan de achterkant geen 'brandweer' op de jas??  ;)


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #79 Gepost op: 10 november 2006, 23:16:31
Ik voel mij zeker niet onveilig 's avonds op straat, ook niet in uniform. Misschien ligt dat aan de streek waar ik woon en werk, misschien ook wel niet eens. Ik vraag me namelijk sterk af of je met een uniform zo bang moet zijn. Ik krijg uit de voorgaande reacties een beetje het idee dat je met een uniform aan continu bang moet zijn om niet beledigd te worden, in elkaar te worden geslagen of misschien wel te worden neergestoken.

En waarom er geen brandweer op de rug komt te staan, ik weet het niet.....ik heb het uniform niet bedacht.

Als er al agressie is tegen geuniformeerden dan los je dat volgens mij niet op door maar met koeieletter BRANDWEER op de rug te zetten. Dan moet je die agressie bij de wortel aanpakken. Als wij agressief worden behandeld door de burgers omdat we op de politie lijken dan moet er iets aan die agressie worden gedaan en moeten we niet alleen ons eigen straatje schoon willen vegen........of kunnen de collega's van de politie ons niet schelen?
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.