Nieuw Uniform ???

Auteur Topic: Nieuw Uniform ???  (gelezen 47322 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #110 Gepost op: 2 januari 2009, 15:09:17
En de brandweer heeft er geen belang bij niet op te vallen, dus wat mij betreft ook een reflecterende tekst 'brandweer', over de volle breedte van de jas :)

anders wil ik ook een kogel / steekwererend vest hebben... ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #111 Gepost op: 2 januari 2009, 17:34:18
Maar de politie en brandweer hebben straks dezelfde striping aan de achterkant op de jasjes....

Ja, geen enkel probleem lijkt me  ::)
Overigens heb ik de jassen op straat al gezien, en die rode emblemen op de zijkant zijn ook goed aanwezig!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #112 Gepost op: 2 januari 2009, 23:27:50
Ja, geen enkel probleem lijkt me  ::)
Overigens heb ik de jassen op straat al gezien, en die rode emblemen op de zijkant zijn ook goed aanwezig!

Niets ten nadele van agenten, ieder zijn vak, maar als ik door het uitgaanspubliek loop als brandweerman of als agent maakt enorm verschil uit in de response die ik van mensen krijg. Ik heb nog nooit gehad dat een bezoeker problemen met mij ging zoeken. Ze zijn meestal erg belangstellend wat ik van hun kroeg vind en of het veilig is.

Vooral als de drank in de man is heb ik liever dat men direct ziet dat ik een brandweerman ben ipv een agent...  ;) In een discotheek heeft men meestal niet de ruimte om je van top tot teen te bekijken. Daarom vind ik een een slechte keuze dat men zo dicht tegen de politie uniformen aan is gaan zitten. Dit zal wel een financiële oorzaak hebben (geheel eigen ontwerp maken = $$$) maar toch blijf ik dit een slechte keuze vinden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #113 Gepost op: 3 januari 2009, 00:56:52
Niets ten nadele van agenten, ieder zijn vak, maar als ik door het uitgaanspubliek loop als brandweerman of als agent maakt enorm verschil uit in de response die ik van mensen krijg. Ik heb nog nooit gehad dat een bezoeker problemen met mij ging zoeken. Ze zijn meestal erg belangstellend wat ik van hun kroeg vind en of het veilig is.

Vooral als de drank in de man is heb ik liever dat men direct ziet dat ik een brandweerman ben ipv een agent...  ;) In een discotheek heeft men meestal niet de ruimte om je van top tot teen te bekijken. Daarom vind ik een een slechte keuze dat men zo dicht tegen de politie uniformen aan is gaan zitten. Dit zal wel een financiële oorzaak hebben (geheel eigen ontwerp maken = $$$) maar toch blijf ik dit een slechte keuze vinden.

Volgens mij loopt de politie toch (zeker in de horeca) er herkenbaar bij (gele hesjes en / of duidelijk politie zichtbaar).
Verschil met brandweer is duidelijk te zien aan de mouwemblemen (groot rood of blauw). Ik heb de jas hier nu een aantal keren gezien en het verschil is echt duidelijk zichtbaar  ;)

Ik snap je punt, maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal gaan lopen ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #114 Gepost op: 3 januari 2009, 12:54:13
Voor de kenner is het onderscheid duidelijk, maar of de leek het ook in één oogopslag ziet ???

Wit overhemd met epaulette, pantalon met bies, een puntvormig logo met een goud vlammetje. Dat zijn de eerste zaken die opvallen, en dan is het onderscheid niet direct te maken.


En een vraag die bij de politie gevoelig ligt...

Krijgt de brandweer ook nog een worker? :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Guyver

  • Gast
Reactie #115 Gepost op: 8 januari 2009, 22:48:04
We gaan meer op de politie lijken

Vind het maar niks het oude uniform is mooier en het heeft iets brandweers


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #116 Gepost op: 8 januari 2009, 23:50:58
Volgens mij loopt de politie toch (zeker in de horeca) er herkenbaar bij (gele hesjes en / of duidelijk politie zichtbaar).
Verschil met brandweer is duidelijk te zien aan de mouwemblemen (groot rood of blauw). Ik heb de jas hier nu een aantal keren gezien en het verschil is echt duidelijk zichtbaar  ;)

Ik snap je punt, maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal gaan lopen ;)

Overigens, BRANDWEER op de voor en achterzijde (net als bij de politie) lijkt me niet verkeerd hoor. Beter herkenbaar en ook ''meer rood op zichtbaar'' op straat.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #117 Gepost op: 31 januari 2009, 00:35:03
is dit misschien een optie?  ;)



Brandweer uniform
Stoere brandweervrouw in zwart met fluorescerend geel jurkje

www.partykostuums.nl
Samen sterk in de hulpverlening!


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #118 Gepost op: 31 januari 2009, 18:36:47
:D
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #119 Gepost op: 11 maart 2009, 21:45:08
Overigens, BRANDWEER op de voor en achterzijde (net als bij de politie) lijkt me niet verkeerd hoor. Beter herkenbaar en ook ''meer rood op zichtbaar'' op straat.

Ik zag vandaag een brandweermens (helaas niet degene op bovenstaande afbeelding :D) met een nieuwe uniformjas lopen.

Op de rug was in reflecterend materiaal 'brandweer' aangebracht. Boven de lijn met striping, oftewel op het schouderpand. Zag er wel netjes uit vind ik :)
Ik kan er in de gauwigheid niets over terugvinden op brandweerhuisstijl.nl. Ik weet ook niet of dit een regionale actie is, of dat deze tekst op de rug landelijk is doorgevoerd.

Weet iemand hier meer over?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s