De POV, de privaatrechtelijke opervlakkige veiligheidsfouillering, de controle aan een ingang van een festival of evenement. Het is al eerder in andere topics genoemd, besproken en uitgelegd. Inhoudelijk zijn daar voor mij dus ook helemaal geen onduidelijkheden over.
Waar ik wel mee blijf zitten is de vraag hoe snel dit verloopt. Hoeveel mensen kunnen er (gemiddeld) per beveiliger per tijdseenheid gecontroleerd worden? En de achterliggende vraag: Hoeveel beveiligers zijn er aan een ingang nodig om hoeveel bezoekers binnen te laten binnen hoeveel tijd? Ofterwijl: Hoe voorkom je rijen?
Natuurlijk zal het zo zijn dat hoe strenger je controleerd hoe langer het duurt en hoe opervlakkiger je het doet hoe sneller het gaat. Maar ik ben op zoek naar hoe snel het gaat bij een normale festival controle. Of, nog mooier, een model waarin de "strengheid" tegenover de snelheid af te lezen/berekenen is.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, het goed in de praktijk testen is namelijk nogal een tijdrovende bezigheid.