Buitenlandse politie collega's die meelopen in Nederland en andersom

Auteur Topic: Buitenlandse politie collega's die meelopen in Nederland en andersom  (gelezen 17914 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

YNPD

• Agent
  • Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 14 juni 2013, 23:40:53
Ik ben vorig jaar naar Duitsland geweest om op een kerstmarkt te surveilleren. Ik had daar meer contact met de burgers als de Duitse collega's. Vreemd, want ik spreek beroerd Duits.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #31 Gepost op: 15 juni 2013, 03:30:57
Citaat van: YNPD link=msg=1173551 date=1371246053
Ik ben vorig jaar naar Duitsland geweest om op een kerstmarkt te surveilleren. Ik had daar meer contact met de burgers als de Duitse collega's. Vreemd, want ik spreek beroerd Duits.
interesse vanuit de Duitse burgerij mss

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #32 Gepost op: 15 juni 2013, 09:28:25
Citaat van: YNPD link=msg=1173551 date=1371246053
Tsja ... vreemd inderdaad ... hoeveel burgers (of Duitse collega's) hebben je in het Nederlands aangesproken?
Is het correct dat ik aanneem dat de contacten met de Duitse agenten in Nederland voornamelijk in het Duits gaan?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 15 juni 2013, 12:12:24
Citaat van: CMKmaat link=msg=1173625 date=1371281305
Is het correct dat ik aanneem dat de contacten met de Duitse agenten in Nederland voornamelijk in het Duits gaan?
Niet meer aannemen! Zelfs als ik in het Duits begon, gaven ze antwoord in het Engels O0

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #34 Gepost op: 15 juni 2013, 13:23:22
Behalve inkijkstages zie je ook wel dat buitenlandse collega's bijstand verlenen, vanwege specifieke doelgroepen. Zo heeft Hollands Midden een aantal jaar Poolse collega's in de regio (gehad?), vanwege de vele Poolse agrarisch medewerkers. Vergelijkbaar zijn de KLPD'ers die met de Franse politie / gendarmerie op de Franse rijkswegen surveilleren, i.v.m. de vele Nederlandse vakantiegangers.

Het werkt drempelverlagend en de politiemensen vormen een soort intermediair tussen landgenoot en internationale collega. Het eerder genoemde verschil bejegening is daarbij niet onbelangrijk ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Edwinvw

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 15 juni 2013, 16:53:34
Citaat van: Maarten link=msg=1173732 date=1371295402
Behalve inkijkstages zie je ook wel dat buitenlandse collega's bijstand verlenen, vanwege specifieke doelgroepen. Zo heeft Hollands Midden een aantal jaar Poolse collega's in de regio (gehad?), vanwege de vele Poolse agrarisch medewerkers. Vergelijkbaar zijn de KLPD'ers die met de Franse politie / gendarmerie op de Franse rijkswegen surveilleren, i.v.m. de vele Nederlandse vakantiegangers.

Het werkt drempelverlagend en de politiemensen vormen een soort intermediair tussen landgenoot en internationale collega. Het eerder genoemde verschil bejegening is daarbij niet onbelangrijk ;)

Maar we wijken af van het onderwerp... Oftewel ontopic ;)

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 15 juni 2013, 18:14:01
Misschien is het de moeite waard de discussie over bijstand aan/van buitenlandse politie af te splitsen?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #37 Gepost op: 16 juni 2013, 10:19:02
Citaat van: Frank. link=msg=1173668 date=1371291144
Niet meer aannemen! Zelfs als ik in het Duits begon, gaven ze antwoord in het Engels O0
Mooi mooi.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #38 Gepost op: 16 juni 2013, 10:24:23
Citaat van: Haageneesch link=msg=1173185 date=1371146220
In Den Haag zie ik met enige regelmaat Polizei meerijden met de noodhulp, en dat alles onder een samenwerkingsverband. Ik weet dat er meerdere van dit soort samenwerkingsverbanden zijn, wellicht ook in Amsterdam. En ja, compleet in het harnas, met wapenstok, pepper en vwpn.

In Den Haag weet ik van 12 jaar geleden dat in de zomer er speciaal Duitse politie was vanwege de vele Duitse badgasten in Scheveningen. Deze agenten waren ook gekoppeld aan bureau Nieuwe Parklaan. Of dit nog steeds geldt voor Den Haag weet ik niet.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

FP924

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 16 juni 2013, 11:09:58
In Renesse zelfde verhaal, daar loopt in de zomer ook aardig wat Polizei rond vanwege de vele Duitse toeristen  ;)