Middel hulpverlening (aanrijding in file eerder ongeval) A15 145,3 L - Opheusden 17-06-2013

Auteur Topic: Middel hulpverlening (aanrijding in file eerder ongeval) A15 145,3 L - Opheusden 17-06-2013  (gelezen 6584 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Elst gelderland heeft ook geen hv
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1174323 date=1371462325
Elst Gelderland. Elst Utrecht heeft geen HV. Veenendaal is opzich wel een stukje rijden. Maar zal niet zoveel verschil maken met Renkum. Ze zullen nipt eerder zijn denk ik. Ze zitten ook aan de goeie kant van het dorp om die kant op te gaan.

 maar ze zullen toch bij afslag Zetten andelst moeten keren om op de juiste baan te komen dus ongeveer 10 km omrijden
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: gerritsen link=msg=1174326 date=1371462424
Elst gelderland heeft ook geen hv

Oeps. Je hebt gelijk. Maar goed dat ik niet op de AC Zat vandaag dan.  :D

Citaat van: gerritsen link=msg=1174328 date=1371462543
maar ze zullen toch bij afslag Zetten andelst moeten keren om op de juiste baan te komen dus ongeveer 10 km omrijden

Daar heb jij gelijk in. Ik was in de veronderstelling dat het ongeval op het baanvak Ochten naar Echteld was. In dat geval valt Veenendaal af inderdaad.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Dode en zoutzuurlekkage bij vrachtwagenongeval; tweede ongeval in file

17-06-2013 - Ochten - Bij een ernstig ongeval op de A15 bij Ochten is maandagochtend de bestuurder van een vrachtwagen om het leven gekomen. Aan het eind van een file van een eerder gebeurd ongeval bij Tiel vond een kop-staartbotsing plaats tussen twee vrachtwagen. De chauffeur van de achterste vrachtwagen overleefde de klap niet.

Hulpdiensten gingen massaal ter plaatse en kondigden GRIP1 af. De traumahelikopter LifeLiner3 is ter plaatse geweest. De LifeLiner2 uit Rotterdam was ook gealarmeerd, maar kon halverwege retour richting zijn thuisbasis.

Een van de vrachtwagen lekte zoutzuur. De brandweer heeft de lekkage gedicht. De weg is in rijrichting Gorinchem afgesloten. Rijkswaterstaat verwacht dat het bergen van de vrachtwagens tot in de middag gaat duren. Er is een omleidingsroute ingesteld.

Eerste ongeval
Rond kwart voor acht zijn op de A15 bij Tiel meerdere voertuigen op elkaar gebotst. 13 kilometer file was het gevolg. Onbekend is of bij deze aanrijding gewonden zijn gevallen. In de file van dit ongeval vond het dodelijke vrachtwagenongeval plaats.

Derde ongeval
In de file van het vrachtwagenongeval is rond kwart over tien een derde ongeval gebeurd. De brandweer heeft hierbij opgeschaald naar ''Middel Hulpverlening'' en ook de traumahelikopter is bij dit ongeval ter plaatse. Wat er daar precies heeft plaatsgevonden is nog niet bekend.

Update 11:10 :
Bij het derde ongeval zijn een vrachtwagen en een camper betrokken. De vrachtwagen is hierbij in de greppel aan de rechterkant van de weg beland. Hulpdiensten zijn bezig de vrachtwagenchauffeur uit zijn benarde positie te verwijderen. De situatie lijkt ernstig. Hoe het met de inzittenden van de camper gaat is niet bekend.

Een politiehelikopter, de Police03, heeft maandagochtend luchtopnamen gemaakt van de situatie bij het tweede ongeval.

Update 12:29 :
Rijkswaterstaat verwacht dat de weg nog tot circa 15:00 is afgesloten. Men is op dit moment bezig om het zoutzuur in een andere vrachtwagen over te pompen. Zodra dit is gebeurd, kan met de berging van de vrachtwagen worden gestart.

De A15 Nijmegen richting Gorinchem blijft dus  de komende uren dicht tussen knooppunt Valburg en Ochten. Verkeer vanuit Nijmegen naar de Randstad moet omrijden via Arnhem en Utrecht.

Het slachtoffer van het derde ongeval, de bestuurder van de vrachtwagen is overgebracht naar het UMC St. Radboud in Nijmegen. Daar is ook de traumahelikopter heen gevlogen, vermoedelijk met het slachtoffer aan boord. De inzittenden van de camper kwamen met de schrik vrij.

Bron : www.112Gld-zuid.nl
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1174302 date=1371459702
Vreemd inderdaad. Niet alleen Heteren maar ook HV's van Bemmel, Veenendaal, en Elst zouden eerder kunnen zijn als Renkum. Mogelijk speciaal gereedschap oid.
Renkum 3471 is een HV1, met kraan. De HV1 van Tiel was ingezet bij het andere incident op de A15. Ze zijn kennelijk gealarmeerd omdat het om een vrachtwagen ging.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: GLZ link=msg=1174399 date=1371474971
Renkum 3471 is een HV1, met kraan. De HV1 van Tiel was ingezet bij het andere incident op de A15. Ze zijn kennelijk gealarmeerd omdat het om een vrachtwagen ging.

De HV Van Renkum is een HV2. Net als die van Heteren. Dat is ook een HV2.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1174402 date=1371475287
De HV Van Renkum is een HV2. Net als die van Heteren. Dat is ook een HV2.
Dat kan ook, ik zag op een foto een kraan en ging er van uit dat het HV1 was.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: GLZ link=msg=1174403 date=1371475507
Dat kan ook, ik zag op een foto een kraan en ging er van uit dat het HV1 was.

Een kraan maakt een HV geen HV1. Een HV1 heeft ook 4x4 aandrijving. Een kraan is niet verplicht. Gelderland-midden heeft 2 HV-1's. In Arnhem en Ede. HV-2+Kraan hebben we in Nijkerk, Barneveld, Doorwerth(renkum), Heteren en Duiven.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1174407 date=1371476239
Een kraan maakt een HV geen HV1. Een HV1 heeft ook 4x4 aandrijving. Een kraan is niet verplicht. Gelderland-midden heeft 2 HV-1's. In Arnhem en Ede. HV-2+Kraan hebben we in Nijkerk, Barneveld, Doorwerth(renkum), Heteren en Duiven.

Volgens opgave :

Twee uitrustingsniveaus HV:

De hulpverleningsvoertuigen HV-1 en HV-2 beschikken over materiaal dat bij verschillende soorten hulpverlening gebruikt kan worden. De basis van de bepakking van een HV-1 en HV-2 is gelijk. De verschillen tussen de HV-1 en de HV-2 worden bepaald door het extra uitrustingsniveau van het voertuig.

Standaaruitrusting HV-1 en HV-2:

•Stabilisatieblokken/stophout
•Hydraulisch redgereedschap
•Hefkussens
•Dommekrachten
•Handgereedschap
•Gewapende kunststof folie
•Materialen voor glasmanagement
•Afdichtingskussen
•Vloeistofongevallenpompen
•Reservoirs
•Rioolkolkafsluiters
•Ademluchttoestellen
•Stempels
•Dekzeilen
•Kunststof folie
•Nietapparaten
•Staaldraadtakel
•Takel- en liergereedschap
•Verlichting
•Lijkzakken

Extra uitrusting HV-1:

•een autokraan
•een 50 kN lier
•een 20 kVA generator
•extra bepakking voor het optreden bij ongevallen met gevaarlijke stoffen
•4 wiel aandrijving


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Wat is de bron van deze informatie Thor?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens