Gepost op: 17 juni 2013, 14:35:09
Informatiebijeenkomst Nationaal Meldkamersysteem
Op maandagmiddag 24 juni 2013 organiseert het project ‘Voorbereidingsfase Nationaal Meldkamer Systeem’ een informatiebijeenkomst. Tijdens deze middag wordt u meegenomen in het proces en wordt de stand van zaken met u gedeeld. Verder is er aandacht voor de eerste resultaten van de expertgroepen en de standaardisatie van de werkprocessen.
Het project 'Voorbereidingsfase NMS' treft de voorbereidingen om in 2014 een nieuw nationaal meldkamersysteem te kunnen aanbesteden. In voorbereiding op de aanbesteding worden de werkprocessen gestandaardiseerd en beschreven, het programma van eisen verder aangescherpt, een plan van aanpak voor de aanbesteding uitgewerkt en een projectplan voor de aanbesteding opgesteld. Op 24 juni willen we de laatste stand van zaken met u delen. Wat is er in de afgelopen maanden allemaal gebeurd en wat levert het op om het meldkamerproces te verbeteren en toekomstvast te houden? Graag gaan wij met u in gesprek.
Voor wie?
Iedereen die werkzaam is binnen het meldkamerdomein bij een veiligheidsregio, brandweer, politie, ambulancezorg, KMar, departement of ketenpartners, is van harte welkom. De bijeenkomst is niet bedoeld voor private partijen.
Programma
Vanaf 12.00 uur bent u van harte welkom voor een broodjeslunch. Om 12.45 uur starten we met het programma, waarna de middag rond 16.30 uur wordt afgesloten met een netwerkborrel.
— Dagvoorzitter Frans Schippers, voorzitter Stuurgroep NMS, leidt u door het programma.
— Henri Lenferink, portefeuillehouder Informatievoorziening Veiligheidsberaad, gaat in op het kader waarin het Nationaal Meldkamersysteem tot stand komt.
— Han Arends, projectleider NMS, en het projectteam delen met u de laatste stand van zaken en gaan graag in gesprek met u. U wordt meegenomen langs de verschillende onderwerpen die binnen het project worden uitgewerkt, zoals de standaardisatie van de werkprocessen, de user-interface en de marktconsultatie.
Bekijk het volledige programma op de website van het Veiligheidsberaad.
Datum en locatie
De informatiebijeenkomst vindt plaats op maandag 24 juni 2013 bij het Instituut Fysieke Veiligheid (IFV) aan de Kemperbergerweg 783 in Arnhem. De informatiebijeenkomst begint om 12.00 uur en wordt rond 16.45 uur afgesloten met een netwerkborrel.
Aanmelding
Deelname aan de informatiebijeenkomst is kosteloos. U kunt zich inschrijven door een e-mail te sturen aan congresbureau@ifv.nl. Mocht u zich al hebben aangemeld naar aanleiding van de vooraankondiging, dan is deze aanmelding verwerkt.
Hebt u een vraag over het congres of over uw inschrijving? Neemt u dan contact op met het congresbureau van het IFV, telefoon 026 355 22 08, e-mail congresbureau@ifv.nl
bron:
NIFV