Communicatie: bedrijfs gsm of portofoon?

Auteur Topic: Communicatie: bedrijfs gsm of portofoon?  (gelezen 4868 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2013, 15:38:52
Bij een grote calamiteit of groot evenement ligt elk GSM netwerk er snel uit, omdat iedereen dan met elkaar gaat bellen. Hulpverleningsdiensten hebben dan een eigen netwerk nodig.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #11 Gepost op: 9 juni 2013, 18:53:45
Traxys was een openbaar netwerk van KPN voor de mobiele communicatie van een bedrijf met zijn mobiele medewerkers. Het was een analoog systeem dat werkte in de frequentieband van 410-430 MHz. Een bedrijf had de keuze voor een regionale of landelijke communicatiemogelijkheid. Naast spraak voorzag Traxys ook in datacommunicatie. De mogelijkheden hiertoe waren echter beperkt.
Jammer dit middel hebben wij ook gehad en werkt perfect misschien als het digitaal was geweest had men een goedwerkend netwerk gehad en ook een stuk goedkoper.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2013, 16:09:32
Citaat van: Koerenga link=msg=1129102 date=1361007377
Thanks. Ik ga er op heel korte termijn tijd voor maken om alles door te nemen?
Maar zo'n abbo / vergunning van een trunking netwerk firma zal wel aardig prijzig zijn of niet?
Reken op enige tientjes per porto,per maand abonnement.

Peen
Redacteur van


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2013, 20:42:25
Citaat van: Bozo link=msg=1128744 date=1360936127
Voordelen van porto en mobilofoon t.o.v. GSM is snelle communicatie, meerdere deelnemers (groepsgesprek, als 1 portofoon een bericht geeft kan dit door een grote groep direct ontvangen worden. Met GSM's zul je iedereen afzonderlijk moeten gaan bellen.

Wat vaak vergeten wordt maar ik zelf heel belangrijk vind: de mogelijkheid om veiligheidssystemen op de porto te gebruiken zoals een man down-functie of localisatie. Zeker voor mensen in de beveiliging of de zware industrie lijkt mij dat niet onverstandig.