Dit is een beetje het probleem van gebrekkig onderzoek doen en dat in de Telegraaf laten komen.
Zon onderzoek en krant doen veel meer schade dan dokters kunnen oplossen.
Het is mijn grootste irritatie. In deze wereld zijn vreselijk veel dokters bezig om het probleem van diverse aangeboren afwijkingen te proberen uit te bannen, andere artsen wijden hun leven aan het voorkomen van vroeggeboorte en onder andere in Nederland is men hard bezig om het sterftecijfer onder babies omlaag te brengen.
Al deze artsen hebben geen tijd en geen zin om met naam en toenaam in imbeciele krantjes te komen. De beloning voor deze mensen is vooral de wetenschap dat je iets bij kan dragen aan de geneeskunde in het belang van de gezondheid van mensen (in de toekomst).
Het zijn altijd dit soort schandvlekken met een artsendiploma in de kontzak die met hun gereutel in de krant komen omdat ze anders niet opvallen. Alleen dragen ze totaal niets bij aan de gezondheid en vooruitgang. Ze krijgen hun '15 minutes of fame" waarbij ze in feite zwangere vrouwen aanmoedigen om dagelijks een glas alcohol te nuttigen omdat het volgens hun zou kunnen zorgen dat het kindje beter zal presteren bij neurologische testen.
Ik heb geen idee hoeveel alcohol precies schadelijk is voor de foetus. Het enige dat ik zeker weet is dat kleine hoeveelheden alcohol al voldoende kunnen zijn om schade te veroorzaken. Daarom kies ik voor het standpunt helemaal geen alcohol tijdens de zwangerschap, niet roken en absoluut geen drugs.